Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji – Christmas – słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia

      1. Uczeń poznaje nowy zasób słownictwa.

      2. Uczeń zna słowa nazywające przedmioty, czynności i miejsca związane ze świętami Bożego Narodzenia.

      3. Dziecko poznaje zwyczaje świąteczne pojawiające się zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii lub USA (lub w innych wybranych krajach).

      4. Dzieci uczą się słów angielskich kolęd.

      5. Uczeń zna poprawną wymowę i pisownię poznawanych słów.

      1. Uczeń ćwiczy umiejętność mówienia (śpiewania).

      2. Uczeń ćwiczy umiejętność mówienia i pisania poprzez tworzenie krótkich wypowiedzi na temat świąt, prezentów, tradycji, zwyczajów, potraw świątecznych itp.

      3. Dziecko uczy się na pamięć nowych słówek.

Metoda: wynotowywanie słówek, uczenie się słówek, tworzenie wypowiedzi (ustnie i pisemnie), dyskusja, śpiewanie, rysowanie.

Forma pracy: praca indywidualna, praca w parach i grupowa.

W pierwszej części lekcji uczniowie pracują samodzielnie – zapoznają się ze słówkami związanymi tematycznie ze świętami, przepisują je do zeszytu, rysują dane przedmioty. Lista słówek jest poszerzana przez nauczyciela (w zależności od wieku uczniów). Starsi uczniowie poznają słownictwo bardziej zaawansowane, np. post, Wigilia, pasterka, jemioła, msza itp. Wspólnie z nauczycielem dzieci uczą się wymowy słów.

Następnie w grupach lub parach dzieci opowiadają sobie wzajemnie o tradycjach świątecznych, jakie są kultywowane w ich rodzinach. Nauczyciel zapoznaje dzieci także z paroma innymi obyczajami występującymi np. w Anglii lub USA (np. tradycja otwierania prezentów, pończochy świąteczne, charakterystyczne potrawy: indyk, pudding itp.). Dzieci zapisują kilka zdań o tym, jak święta Bożego Narodzenia wyglądają w ich domach. Dzieci mogą również rozwiązywać dodatkowe ćwiczenia z książek lub przygotowane przez nauczyciela.

W trakcie pracy uczniowie mogą korzystać z pomocy materiału źródłowego.

    1. Materiał źródłowy ‘Christmas’.

    2. Ćwiczenia – np. dopasowywanie tradycji, potraw, obyczajów do miejsc/krajów.

Krótkie wprowadzenie – rozmowa na temat świąt Bożego Narodzenia.

    1. Zapoznanie się ze słówkami, związanymi tematycznie ze świętami Bożego Narodzenia, wynotowanie słówek, rysowanie i ich nauka.

    2. Dyskusja i pogadanka nauczyciela na temat świat w Polsce i innych krajach.

    3. Tworzenie krótkich wypowiedzi na temat tradycji świątecznych w grupach lub parach.

    4. Zapoznanie się z tekstem kolędy lub innej piosenki świątecznej (np. Silent Night, Jingle Bells, We wish you a merry Christmas); słuchanie i śpiewanie kolęd.

    5. Zapoznanie się z podstawowymi sposobami składania życzeń świątecznych po angielsku.

    6. Układanie zdań z nowymi słówkami.

Dzieci układają w grupach lub parach wypowiedzi na temat świat Bożego Narodzenia. W parach lub indywidualnie dzieci mogą również tworzyć kartki świąteczne dla nauczyciela, rodziny, szkoły itp. Uczniowie mogą też rozwiązywać wszelkiego rodzaju ćwiczenia do uzupełniania z książek lub przygotowane wcześniej przez nauczyciela.

Materiał źródłowy ‘Christmas’.

Zadanie domowe

W domu dzieci piszą list do świętego Mikołaja lub tworzą listę postanowień świątecznych/noworocznych. Uczniowie mogą zrobić również karty świąteczne, jeżeli nie robiono tego na lekcji.

Dzieci uczą się na pamięć wszystkich słówek, jakie pojawiły się na lekcji.

RetNoIAimUDYx

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 29.00 KB w języku polskim