Christmas. Lekcja kulturowa.
Autor/autorka
Monika Żukowska
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa III
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – języki nowożytne
3. Temat zajęć
Christmas. Lekcja kulturowa.
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Temat wynika z podstawy programowej oraz bieżącego planu nauczania.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Wykorzystanie technologii wspomaga proces dydaktyczny oraz uatrakcyjnia jego treści. Zastosowane narzędzia cyfrowe pozwalają szybko i skutecznie zrealizować założone cele. Narzędzia TIK sprawiają, że uczciwie z większym zaangażowaniem biorą udział w lekcji oraz umożliwiają sprawdzenie zdobytej wiedzy w atrakcyjny dla uczniów sposób.
7. Cel ogólny zajęć
Utrwalenie słownictwa dotyczącego Bożego Narodzenia oraz tworzenie prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych związanych z tematem.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń/uczennica zna słownictwo dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.
Uczeń/uczennica tworzy proste wypowiedzi ustne i pisemne związane z tematem.
Uczeń zna świąteczne zwyczaje krajów anglojęzycznych.
9. Metody i formy pracy
Formy pracy:
indywidualna,
grupowa,
zbiorowa.
słowna,
audiowizualna,
praktycznego działania,
Webquest.
10. Środki dydaktyczne
Youtube
Quizlet
Jamboard
Zintegrowana Platforma Edukacyjna
Wordwall
Webquest
11. Wymagania w zakresie technologii
Stałe łącze internetowe
Komuter
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Doświadczenie
Czas trwania: 10 minut
Opis aktywności:
Nauczyciel prezentuje uczniom cele lekcji za pomocą Webquestu. Uczniowie słuchają kolędy w jęzku angielskim na platformie Youtube.
https://sites.google.com/view/christmasnea/strona-g%C5%82%C3%B3wna
Aktywność 2
Temat: Refleksja
Czas trwania: 5 minut
Opis aktywności:
Rozmowa na temat niektórych zwyczajów świątecznych w krajach anglojęzycznych.
Aktywność 3
Temat: Teoria
Czas trwania: 10 minut
Opis aktywności:
Nauczyciel prezentuje uczniom fiszki ze słownictwem świątecznym na stronie Quizlet. Uczniowie indywidualnie i wspólnie nazywają przedmioty na obrazkach.
https://quizlet.com/_aryvdk?x=1jqt&i=2tgnfx
Aktywność 4
Temat: Praktyka
Czas trwania: 20 minut
Opis aktywności:
Nauczyciel udostępnia uczniom stronę Jamboard, na której uczniowie mogą zostawić krótką notatkę w postaci życzeń świątecznych.
https://quizlet.com/_aryvdk?x=1jqt&i=2tgnfx
2. Uczniowie projektują kartkę świąteczną (kartka - bez życzeń, może być przygotowana wcześniej w ramach zadania domowego). Uczniowie wykonują ćwiczenie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej, które polega na uzupełnianiu życzeń brakującymi słowami. Gotowy wzór uczniowie wykorzystują do zredagowania własnych życzeń, które zapisują na przygotowanej wcześniej kartce.
https://moje.zpe.gov.pl/dolacz/36810000
13. Sposób ewaluacji zajęć
Formą ewaluacji jest formularz Forms.
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DQSIkWdsW0yxEjajBLZtrQAAAAAAAAAAAAO__QZEdDFURUZTUk1LWUszUzk0Q1U4OENCU1U3MDNNRi4u
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
Uczniowie mogą przed lekcją zaprojektować kartkę świąteczną, zostawiając miejsce na życzenia, które zredagują na lekcji.
Nauczyciel może wcześniej wysłać link z fiszkami do samodzielnego powtórzenia słownictwa przed lekcją.
Zadania, których uczniowie nie zdążą wykonać na lekcji mogą być zadane jako zadanie domowe.
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Tak
18. Forma prowadzenia zajęć
zdalna