Christmas time
Autor/autorka
Ewa Hadzik
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa II
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – języki nowożytne
3. Temat zajęć
Christmas time
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Temat wynika z podstawy programowej i rozkładu materiału. Tematyka świąteczna jest bardzo atrakcyjna dla dzieci, wzbudza pozytywne emocje.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Dzięki zastosowaniu TIK lekcje są bardziej atrakcyjne dla uczniów - dzieci wykazują większe zainteresowanie i aktywność, co z kolei przekłada się na szybsze zapamiętywanie i przyswajanie nowego słownictwa z j. angielskiego.
7. Cel ogólny zajęć
Poznanie zwyczajów świątecznych Wielkiej Brytanii oraz podstawowego słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i poprawnego wypowiadania się. Tworzenie pozytywnej atmosfery w grupie i doskonalenie umiejętności współpracy. Wdrażanie do stosowania zróżnicowanych metod nauki języka obcego.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń zna słownictwo związane ze świętami, prawidłowo je wymawia oraz utrwala jego pisownię.
Uczeń wie jakie są zwyczaje świąteczne w Wielkiej Brytanii.
Uczeń potrafi korzystać z ćwiczeń multimedialnych zaproponowanych przez nauczyciela.
9. Metody i formy pracy
Metody: słowna, audiowizualna, aktywizująca, praktycznego działania.
Formy pracy: grupowa, indywidualna.
10. Środki dydaktyczne
Środki dydaktyczne: komputer z dobrym łączem internetowym, tablica multimedialna, karty pracy, materiały przygotowane w aplikacji LearningApps, prezentacja na YouTube, podsumowanie - wirtualne karty na Wordwall.
11. Wymagania w zakresie technologii
Wymagania:
- tablica interaktywna;
- dobre łącze internetowe;
- telefony komórkowe dla każdego dziecka lub dostęp do komputera;
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Wprowadzenie do tematu
Czas trwania: 5 min.
Opis aktywności:
Wprowadzenie do tematu: nauczyciel pyta dzieci czy wiedzą jak wyglądają święta w Wielkiej Brytanii, co poprzedza święta, na kogo dzieci z utęsknieniem czekają (rozmowa sterowana przez nauczyciela). Dzieci wymieniają słowa, które już znają w jezyku angielskim.
Aktywność 2
Temat: Zwyczaje w Wielkiej Brytanii
Czas trwania: 10 min.
Opis aktywności:
Przedstawienie w skrócie zwyczajów bożonarodzeniowych w Wielkiej Brytanii (nauczyciel czyta prezentowany tekst i dodaje własne komentarze):
https://www.youtube.com/watch?v=xCqv839qSs4
Dyskusja na temat różnic w obchodzeniu świąt (dzieci wymieniają zwyczaje, które zapamiętały i które im się podobają).
Aktywność 3
Temat: Nowe słownictwo
Czas trwania: 15 min.
Opis aktywności:
Dzieci oglądają i powtarzają przedstawiane słownictwo:
https://www.youtube.com/watch?v=Kg__vXsU8xw
Nauczyciel pokazuje karty z nazwami zaprezentowanych rzeczy i wspólnie powtarza z dziećmi.
Aktywność 4
Temat: Utrwalenie słownictwa
Czas trwania: 15 min.
Opis aktywności:
Praca grupowa: Nauczyciel dzieli klasę na dwie drużyny. Zaczyna rysować na tablicy interaktywnej jedną z poznanych rzeczy. Dziecko, które pierwsze odgadnie, zdobywa punkt dla swojej drużyny.
Praca indywidualna: dzieci na swoich telefonach lub komputerach rozwiązują zadanie – wykreślankę:
https://learningapps.org/display?v=p3r32tftn20
Karty pracy: dzieci łączą poznane słownictwo z odpowiednimi ilustracjami i ćwiczą pisownię - podpisywanie ilustracji.
13. Sposób ewaluacji zajęć
Wyrażenie opinii na temat lekcji- odkrywanie kart:
https://wordwall.net/pl/resource/9993688/podsumowanie-lekcji
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
Scenariusz można wykorzystać podczas zdalnego nauczania.
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
stacjonarna