Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Justyna Grzybowska

1. Etap edukacyjny i klasa

szkoła ponadpodstawowa - technikum - klasa III

2. Przedmiot

matematyka

3. Temat zajęć

Ciąg arytmetyczny i geometryczny - powtórzenie wiadomości

4. Czas trwania zajęć

60 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat jest konieczny do realizacji podstawy programowej w klasie 3 z przedmiotu matematyka . Zgodny z rozkładem materiału podręcznika MATeMAtyka 2 dla klasy 3 , wydawnictwo Nowa Era.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Uczniowie chętnie pracują z nowymi technologiami, są bardziej zaangażowani oraz łatwiej przyswajają omawiane treści.

7. Cel ogólny zajęć

Uczeń potrafi rozwiązywać zadania dotyczące ciągu arytmetycznego i geometrycznego oraz obu jednocześnie.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń bada czy ciąg jest arytmetyczny czy geometryczny

  2. Stosuje wzory na n‑ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego oraz ciągu geometrycznego.

  3. null

9. Metody i formy pracy

Metody pracy: ćwiczeniowa i problemowa

Formy pracy :

  • praca indywidualna i zbiorowa

  • prezentacja rozwiązywanych zadań

10. Środki dydaktyczne

Platforma Microsoft Teams

e‑podręczniki

tablet graficzny

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer lub telefon z dostępem do Internetu.

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Wprowadzenie uczniów do tematu lekcji

    • Czas trwania: 10 min

    • Opis aktywności:

      Czynności organizacyjne. Zapoznanie uczniów z celami lekcji. Uczniowie zapoznają się z tematem poprzez platformę:

      https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/105803

  • Aktywność 2

    • Temat: Rozwiązywanie zadań.

    • Czas trwania: 25 min

    • Opis aktywności:

      Uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania z materiałów podanych na platformie : https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/187870 , następnie przesyłają zdjęcia rozwiązanych zadań na platformie Teams, które wspólnie omawiamy.

  • Aktywność 3

    • Temat: Utrwalenie materiału poprzez rozwiązywanie zadań.

    • Czas trwania: 15 min

    • Opis aktywności:

      Wspólne rozwiązywanie zadań : https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/823570 , korzystając z tablicy Whiteboard oraz tabletu graficznego.

  • Aktywność 4

    • Temat: Podsumowanie lekcji

    • Czas trwania: 5 min

    • Opis aktywności:

      Uczniowie rozmwiają z nauczycielem na temat rozwiązywanych wcześniej zadań (które okazały się najtrudniejsze i co należy jeszcze przećwiczyć na kolejnych lekcjach).

13. Sposób ewaluacji zajęć

Ankieta w Microsoft Forms (czas 5min )  https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=MC1A2dmkYUaQ2AEJoJEbZNlNL3UYZM1OvrhW94QOWDtUMjY2UjZRN0xUNDNZWFFBWUs1RkZWTUM3NC4u

14. Licencja

CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Lekcja została opracowana na 60min (dwie jednostki lekcyjne) zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 4 września 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID‑19.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć