Ciąg arytmetyczny i geometryczny - powtórzenie wiadomości
Autor/autorka
Justyna Grzybowska
1. Etap edukacyjny i klasa
szkoła ponadpodstawowa - technikum - klasa III
2. Przedmiot
matematyka
3. Temat zajęć
Ciąg arytmetyczny i geometryczny - powtórzenie wiadomości
4. Czas trwania zajęć
60 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Temat jest konieczny do realizacji podstawy programowej w klasie 3 z przedmiotu matematyka . Zgodny z rozkładem materiału podręcznika MATeMAtyka 2 dla klasy 3 , wydawnictwo Nowa Era.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Uczniowie chętnie pracują z nowymi technologiami, są bardziej zaangażowani oraz łatwiej przyswajają omawiane treści.
7. Cel ogólny zajęć
Uczeń potrafi rozwiązywać zadania dotyczące ciągu arytmetycznego i geometrycznego oraz obu jednocześnie.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń bada czy ciąg jest arytmetyczny czy geometryczny
Stosuje wzory na n‑ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego oraz ciągu geometrycznego.
null
9. Metody i formy pracy
Metody pracy: ćwiczeniowa i problemowa
Formy pracy :
praca indywidualna i zbiorowa
prezentacja rozwiązywanych zadań
10. Środki dydaktyczne
Platforma Microsoft Teams
e‑podręczniki
tablet graficzny
11. Wymagania w zakresie technologii
Komputer lub telefon z dostępem do Internetu.
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Wprowadzenie uczniów do tematu lekcji
Czas trwania: 10 min
Opis aktywności:
Czynności organizacyjne. Zapoznanie uczniów z celami lekcji. Uczniowie zapoznają się z tematem poprzez platformę:
Aktywność 2
Temat: Rozwiązywanie zadań.
Czas trwania: 25 min
Opis aktywności:
Uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania z materiałów podanych na platformie : https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/187870 , następnie przesyłają zdjęcia rozwiązanych zadań na platformie Teams, które wspólnie omawiamy.
Aktywność 3
Temat: Utrwalenie materiału poprzez rozwiązywanie zadań.
Czas trwania: 15 min
Opis aktywności:
Wspólne rozwiązywanie zadań : https://moje.epodreczniki.pl/dolacz/823570 , korzystając z tablicy Whiteboard oraz tabletu graficznego.
Aktywność 4
Temat: Podsumowanie lekcji
Czas trwania: 5 min
Opis aktywności:
Uczniowie rozmwiają z nauczycielem na temat rozwiązywanych wcześniej zadań (które okazały się najtrudniejsze i co należy jeszcze przećwiczyć na kolejnych lekcjach).
13. Sposób ewaluacji zajęć
Ankieta w Microsoft Forms (czas 5min ) https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=MC1A2dmkYUaQ2AEJoJEbZNlNL3UYZM1OvrhW94QOWDtUMjY2UjZRN0xUNDNZWFFBWUs1RkZWTUM3NC4u
14. Licencja
CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
Lekcja została opracowana na 60min (dwie jednostki lekcyjne) zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 4 września 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID‑19.
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Tak
18. Forma prowadzenia zajęć