Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji

  1. Cele lekcji

    1. Wiadomości
      Uczeń:

      1. zna wyrażenia związane z kinem,

      2. wie w jakim kontekście należy używać tych wyrażeń.

    2. Umiejętności
      Uczeń:

      1. potrafi znaleźć definicje do podanego wyrażenia,

      2. potrafi uzupełnić brakujące elementy w oparciu o kontekst,

      3. potrafi znaleźć definicje w słowniku angielsko - angielskim.

  2. Metoda pracy
    Prezentacja, praca słownikowa, dopasowywanie właściwej definicji.

  3. Forma pracy
    Praca w grupie, praca indywidualna w oparciu o kartę pracy ucznia.

  4. Środki dydaktyczne
    Karta pracy ucznia, tablica.

  5. Przebieg lekcji

    1. Faza przygotowawcza

      1. Sprawy organizacyjno - porządkowe:

        • powitanie,

        • sprawdzenie listy obecności.

      2. Określenie celu i formy pracy na lekcji.
        Podanie i zapisanie tematu lekcji „Cinema”.

    2. Faza realizacyjna

      Karta pracy ucznia [1]
      Fill the blanks with the words from the box. The underlined phrases define missing words.

      Key:

      1. Who was the screenplay [a script for a film with dialogues and character description] written by?

      2. She took part in some castings [a selection of actors for the role] but didn’t get the part.

      3. I haven’t seen the film yet but its trailer. [an advertisement for an upcoming film]

      4. Look! He is that famous director [the person supervising the production] hmm….hmmm, I’ve forgotten his name.

      5. The film impressed him as it was full of stunts [unusual and difficult physical feats].

      6. I’d like to buy the CD with the soundtrack [background music and song from the film] from that movie.

      7. This is an adaptation [transfer of a novel into a film] of the famous novel from XIX century.

Karta pracy ucznia [2]
Match the halves and find the definition.

Definitions: to show amusement loudly
on the basis of
out of the studio
in a state of excitement
making the film available to the public
amazing effects, achieved by the means of computer

Key:
on the edge of your seat – in a state of excitement
special effects – amazing effects, achieved by the means of computers
laugh out loud – to show amusement loudly
based on – on the basis of
on location at – out of the studio
film releasing – making the film available to the public

  1. Faza podsumowująca Omówienie zadania domowego.

  1. Bibliografia
    brak

  2. Załączniki

    1. Karta pracy ucznia

      Karta pracy ucznia [1]

      **Fill the blanks with the words from the box. The underlined phrases define missing words.

      Karta pracy ucznia [2]**
      **Match the halves and find the definition.

      Definitions:** to show amusement loudly
      on the basis of
      out of the studio
      in a state of excitement
      making the film available to the public
      amazing effects, achieved by the means of computer

    2. Zadanie domowe
      Find the definition of the following words in the English – English dictionary. Film review
      Cliff‑hanger
      Multiplex
      Subtitles
      Screen

  3. Czas trwania lekcji

45 minut

R10n8f0rIaQI9

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 115.34 KB w języku polskim
RI0cRTwOEVKIW

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 968.50 KB w języku polskim