Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Clubbing

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna:

  • wybrane słownictwo dotyczące opisu klubów,

  • wybrane przyimki.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi użyć odpowiedniego przyimka w zdaniu,

  • tłumaczy opis klubu z języka polskiego na angielski,

  • opowiada o udanej bądź nieudanej imprezie, na której był.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: praca ze słownikiem, gramatyczno‑tłumaczeniowa

Forma: praca w grupach

3. Środki dydaktyczne

Karty pracy z przygotowanymi ćwiczeniami, słowniki

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

  1. Czynności organizacyjne.

  2. Nauczyciel pyta: Do you like dancing? Do you go to parties or clubs?

  3. Uczniowie zadają sobie w parach pytania z ćwiczenie pierwszego, uzupełniając je właściwym przyimkiem (załącznik1).

  4. Uczniowie referują, czego dowiedzieli się od swoich kolegów i koleżanek.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel rozdaje karty pracy. Uczniowie czytają opisy klubów i uzupełniają je odpowiednimi przyimkami (załącznik 2).

  2. Po sprawdzeniu ćwiczenia nauczyciel pyta: Which of the clubs do you find more interesting? Have you heard about any famous clubs in Poland, in the world? What about other party places?

  3. Uczniowie pracują w 3‑4 osobowych grupach. Mają za zadanie przygotować projekt klubu: 1. dla dzieci, 2. dla starszych ludzi, 3. dla młodzieży w stylu disco, 4. dla młodzieży w stylu rock, 5. dla fanów sportu. Mają wziąć pod uwagę: gdzie się klub znajduje, ile mieści osób, jaki jest jego wystrój, co można tam zjeść lub wypić, dodatkowe atrakcje, jaką puszcza się tam muzykę. Każda grupa opracowuje inny rodzaj klubu. Mają do dyspozycji słowniki.

  4. Uczniowie odczytują swoje projekty. Głosują na najciekawszy z nich.

  5. Uczniowie wykonują ćwiczenie trzecie – tłumaczą opis klubu na język angielski (załącznik 3).

c) Faza podsumowująca

Uczniowie porównują swoje tłumaczenia. Zastanawiają się nad najlepszym doborem słów*.*

5. Bibliografia

  1. http://www.dublinevents.com/dublin‑bars/

  2. http://www.lyricsfreak.com/i/iggy+pop/nightclubbing_20066933.html

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1

Red the text, ask the questions to your partner and fill in the empty spaces with the right prepositions.

Do you like going ...... to the club?

Which club do you most like going ......?

Do you like staying ...... home at the weekend?

How long can you stay ..... the dance floor?

Who do you like going out ......?

Do you like parties ...... the open?

Have you ever been ...... a beach and danced there? Did you like it?

Have you ever danced ...... foam?

Have you ever met anybody interesting ...... a night club?

Do you like talking ...... the mobile in the crowd?

Do you go to clubs ...... holiday?

Have you ever made an appointment ...... the Internet?

How often are you ...... a party?

Have you ever partied ...... a plane?

Odpowiedzi do ćwiczenia: 1. to, 2. to, 3. At, 4. on, 5. with, 6. in, 7.to, 8. in, 9 at, 10. on, 11. on, 12. via/by, 13. at, 14. on.

Załącznik 2

Read the text and try to fill it with proper prepositions.

Honey Bar

Situated ……….(1) the heart of Brighton’s seafront, and is open every day ……..(2) week and has 3 bars and 2 rooms. The honeybar can offer something ………..(3) every one. Whether out with the family or out with friends, come and choose something …………..(4) our extensive food and drink menu ……….(5) the day time. Or if you’re out at night the honeybar has one of the most electric atmospheres …….(6) town… then it’s just a short walk ……(7) Brighton’s favorite underground dance venue the Honeyclub. 

Smyth’s Irish Pub

New Street,
Malahide, Co. Dublin

Description: Located ……….(8) the sea town of Malahide …….(9) Ireland's east coast, Smyth's Irish Pub attracts visitors from far and wide and from all walks of life. Malahide has long been one of Irelands most well kept secrets …….(10) Coastal beauty. The pub famous ……(11) being a purely traditional Irish pub has a fine band that plays some of the very best ….(12) Irish folk and ballad music …………...(13) your aural pleasure.

Odpowiedzi do ćwiczenia:: 1. on, 2. of, 3. for, 4. from, 5. in, 6. in, 7. to, 8. in, 9. on, 10. of, 11. for, 12. in, 13. for

Załącznik 3

Read the description of a club. Translate it into English.

MENIX
Godziny otwarcia:

Pon‑Pt: 21.00‑05.00
Sobota: 21.00‑05.00
Niedziela: 21.00‑05.00
Jeden z największych klubów w Polsce. W lokalu mamy do wyboru dwa poziomy. Na poziomie podstawowym jest mała i przytulna salka w ciemnych barwach o charakterze jadalni. Jej ściany zdobią obrazy oraz rzeźby. Na dolnym poziomie, w centralnej części sali, znajduje się scena, natomiast stoliki z fotelami umieszczono na specjalnych podwyższeniach wokół sceny, otoczonych balustradami z kutego żelaza. Zarówno w wyposażeniu tego poziomu, jak i w elementach wykończeniowych, dominuje barwa niebieska oraz żółta. Lokal słynie z miłej i sympatycznej obsługi. Lokal został przygotowany dla ok. 100 gości.

Za obiad dla dwóch osób w godzinach 12.00‑20.00 zapłacimy ok. 18,00 PLN, za piwo ok. 5,00 PLN. Natomiast w godzinach 21.00‑05.00 za obiad dla dwóch osób zapłacimy ok. 40,00 PLN, natomiast za piwo ok. 15,00 PLN.

Załącznik 4

Nightclubbing we're nightclubbing

We're what's …………………….

Nightclubbing we're nightclubbing

We're an ice ……………………..

We see people brand new people

They're something ………………

Nightclubbing we're nightclubbing

Oh ……………… it wild?

Nightclubbing we're nightclubbing

We're …………….. through…………………….

Nightclubbing we're nightclubbing

We ……………. like a ghost

We learn ……………. brand new …………..

Like the ……………. bomb

When we're nightclubbing

Bright white ……………………

Oh …………….. it wild...

Nightclubbing we’re nightclubbing
We’re what’s happening
Nightclubbing we’re nightclubbing
We’re an ice machine
We see people brand new people
They’re something to see
When we’re nightclubbing
Bright‑white clubbing
Oh isn’t it wild?

Nightclubbing we’re nightclubbing
We’re walking through town
Nightclubbing we’re nightclubbing
We walk like a ghost
We learn dances brand new dances
Like the nuclear bomb
When we’re nightclubbing

Bright white clubbing
Oh isn’t it wild...

b) Zadanie domowe

Przygotuj ustną prezentację na temat interesującej, zabawnej albo nieudanej imprezy, na której kiedyś byłeś.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Jeśli nauczyciel ma dostęp do utworu „Nightclubbing” Iggy’ego Popa może puścić go uczniom na najbliższych zajęciach i poprosić ich o uzupełnienie luk w tekście (załącznik 4).

R1N3V9s3up5xs

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 133.57 KB w języku polskim
Rid0Jr91W4PJZ

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 28.00 KB w języku polskim