Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

CO KRYJE KOBIECA TOREBKA?

R3BAJhNjyRVVi
  1. Uczniowie przyglądają się obrazkowi (powyżej) i głośno zastanawiają się, jaką torebkę warto wybrać dla siebie/koleżanki/znajomej. Uzasadniają swój wybór [duża, wiele zmieści; mniejsza – wygodniejsza; czarna, brązowa, czerwona – dobra kolorystycznie do ubrań; ze skóry – do używania przez wiele lat, ale droższa; skóropodobna – tańsza, ale szybciej się zużyje; itd.]

  2. Z listy przedmiotów, wypisanych poniżej w ramce, każda uczennica (i uczeń także) wybiera, poprzez podkreślenie, te, które wydają się jej/jemu niezbędne
    w damskiej torebce. Torebka niżej jest duża więc można włożyć w nią dużo ważnych rzeczy. Należy jednak podać uzasadnienie, dlaczego dana rzecz powinna znaleźć się w mojej torebce.

RhUHtlD2BhyiY
  • Portfel – a w nim pieniądze, dowód osobisty, karty kredytowe, karty komunikacji miejskiej z wakacji, karty rabatowe, karty klubowe, wizytówki, fotografie

  • Telefon zawierający wszystkie (lub prawie wszystkie) numery telefonów

  • Kalendarz, który jest bazą wszelkiej wiedzy, w nim terminy, lity zakupów, lity zadań na każdy dzień

  • Puderniczka

  • Krem nawilżający do rąk. Niezbędny, jak się ma suche dłonie

  • Środki higieniczne

  • Chusteczki higieniczne - paczka

  • Długopis główny

  • Długopis zastępczy, gdyby poprzedni się zgubił

  • Ołówek

  • Okulary przeciwsłoneczne

  • Okulary korekcyjne, gdy nie nosimy ich cały czas na nosie

  • Ściereczka do okularów

  • Błyszczyk, na wszelki wypadek jeszcze szminka

  • Grzebień. Bo zawsze jest potrzebny!

  • Pilnik do paznokci, które zawsze łamią się i zadzierają w najmniej spodziewanych okolicznościach.

  • Bilon luzem. Będzie jak znalazł do parkometru.

  • Spinacz – może się przydać a wtedy nie ma go pod ręką.

  • Spinki i gumki do włosów. Na zapas.

  • Kluczyki do samochodu.

  • Pilot do bramy garażowej

  • Guma do żucia

  • 3 cukierki czekoladowe – jeśli przyszedłby głód

  • Tic‑taki owocowe

  • Tabletki od bólu głowy

  • No‑spa na inne bóle

  • Książka

  • Tablet

  • Paragony z ostatnich dni

  • Gazetka ze sklepu

  • Zakreślacze

  • Rachunki

  • Mokre chusteczki

  • Łyżeczka – np. do jogurtu, jakby trzeba coś zjeść

  • Klej i nożyczki

  • Klucze do domu

3.Uczniowie przygotowani leksykalnie przez poprzednie ćwiczenie, słuchują piosenkę Damska torebka, śpiewaną przez Andrzeja Sikorowskiego https://www.youtube.com/watch?v=GIF6N_SpnXw

Tekst https://www.tekstowo.pl/piosenka,pod_buda,damska_torebka.html

3.1. Czy znalazły się jeszcze nowe przedmioty, które warto dodać do naszej listy?

3.2. Jaki jest stosunek Andrzeja Sikorowskiego do zawartości damskiej torebki?

4. Wróćmy z uczniami do punktu 1, w którym wybierali torebkę
z przedstawionego na obrazku zestawu. Czy teraz uczniowskie wybory torebek się zmieniły? Dlaczego tak? Dlaczego nie?