CO KRYJE KOBIECA TOREBKA?
CO KRYJE KOBIECA TOREBKA?
Uczniowie przyglądają się obrazkowi (powyżej) i głośno zastanawiają się, jaką torebkę warto wybrać dla siebie/koleżanki/znajomej. Uzasadniają swój wybór [duża, wiele zmieści; mniejsza – wygodniejsza; czarna, brązowa, czerwona – dobra kolorystycznie do ubrań; ze skóry – do używania przez wiele lat, ale droższa; skóropodobna – tańsza, ale szybciej się zużyje; itd.]
Z listy przedmiotów, wypisanych poniżej w ramce, każda uczennica (i uczeń także) wybiera, poprzez podkreślenie, te, które wydają się jej/jemu niezbędne
w damskiej torebce. Torebka niżej jest duża więc można włożyć w nią dużo ważnych rzeczy. Należy jednak podać uzasadnienie, dlaczego dana rzecz powinna znaleźć się w mojej torebce.
|
3.Uczniowie przygotowani leksykalnie przez poprzednie ćwiczenie, słuchują piosenkę Damska torebka, śpiewaną przez Andrzeja Sikorowskiego https://www.youtube.com/watch?v=GIF6N_SpnXw
Tekst https://www.tekstowo.pl/piosenka,pod_buda,damska_torebka.html
3.1. Czy znalazły się jeszcze nowe przedmioty, które warto dodać do naszej listy?
3.2. Jaki jest stosunek Andrzeja Sikorowskiego do zawartości damskiej torebki?
4. Wróćmy z uczniami do punktu 1, w którym wybierali torebkę
z przedstawionego na obrazku zestawu. Czy teraz uczniowskie wybory torebek się zmieniły? Dlaczego tak? Dlaczego nie?