Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Co lubisz nosić? Ubrania

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • wie, jak nazwać większość ubrań w języku niemieckim.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi wskazać lub zaznaczyć usłyszane słowo,

  • wymienia prawidłowo pod względem fonetycznym poznane słownictwo,

  • potrafi przyporządkować podpis do rysunku,

  • potrafi podać, jak zmieniają się rodzajniki w przypadku czwartym Akkusativie i zastosować je w zdaniu,

  • potrafi odmieniać czasowniki przez osoby.

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach.

3. Środki dydaktyczne

Fotokopie z rysunkami ubrań oraz podpisy do nich, rysunki z pomieszanymi ubraniami, fotokopie z ćwiczeniami.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel przypomina wraz z uczniami nazwy ubrań podane i zapisane w zeszycie na lekcji poprzedniej. Uczniowie powtarzają za nauczycielem. Nauczyciel zwraca uwagę na poprawność fonetyczną słówek.

b) Faza realizacyjna

  1. Na tablicy przymocowane są za pomocą magnesów rysunki kolorów i w różnych miejscach na tablicy ich podpisy. Chętni uczniowie podchodzą do tablicy i przyporządkują podpis do rysunku (załącznik 1).

  2. Uczniowie otrzymują kserokopie z ukrytymi ubraniami. Zadaniem uczniów będzie rozszyfrować, ile ubrań i jakie zostały ukryte na rysunku (załącznik 2).

  3. Gra w domino językowe. Uczniowie dzielą się na małe grupy (2‑3 osobowe) i grają w domino językowe. Zadaniem uczniów jest odnalezienie jak najwięcej par: rysunek – podpis. Wygrywa uczeń, który zbierze najwięcej par (załącznik 3).

  4. Nauczyciel wraz z uczniami przypominają zasady tworzenia zdań oznajmujących z wykorzystaniem czwartego przypadku Akkusativ‑u. Uczniowie powinni zasadę tą zapisać sobie w zeszycie i zastosować w kolejnych ćwiczeniach (załącznik 4).

  5. Ćwiczenie z użyciem czwartego przypadku Akkusativ‑u (biernika). Nauczyciel zadaje uczniom pytanie: Was packt Thomas in seinen Koffer? Co Tomek pakuje do walizki? Należy odpowiedzieć na pytanie patrząc na rysunek (załącznik 5).

  6. Kolejne ćwiczenie jest podobne, z tą jednak różnicą, że to uczniowie sami muszą sobie przypomnieć nazwy ubrań i spakować swoją walizkę. Polecenie nauczyciela brzmi: Du fährst in die Winterferien. Was packst du in deinen Koffer? Verbinde und schreibe die Sätze! Wyjeżdżasz na ferie zimowe. Co pakujesz do walizki? Połącz i napisz zdania! (załącznik 6).

c) Faza podsumowująca

Jeśli istnieje możliwość uczniowie mogą wykonać ćwiczenia komputerowe utrwalające poznany materiał. Uczniowie muszą wpisać nazwę pokazanego ubrania łącznie z rodzajnikiem. http://www.sp12.switch.pl/wielokrotne/kleidung.htm

5. Bibliografia

A.Spier, Mit Spielen Deutsch lernen, Cornelsen Scriptor, Frankfurt am Main 1981.

6. Załączniki

Załącznik 1.

RFETXeqG6lO3L
R44wTiIKwnuzq
RnoqwrsZE3KKA
Rrmp8OUK77ynu
R1PZObu6gJiwi
RJ71KXXmmIJ8P
RtwjSIHAttcpo
RkKARxCr90Twt
RQgzSoFUh74tA
R18dGl1cI2vn8
R1cV4PILnCbYK
R1UL1JChSO72Y
RcmbzK2Q58Gri
R1WeawMkYD1uc
R23ipcl8As51G

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 2.

RdTmhYsgtoDtr

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 3.

R4e9m8PJRib9t

die Schuhe

R13iwdQsIGVTk

die Bluse

R3hTxACp1Lxfy

der Pullover

R1RCaKZH69noI

der Hut

RN6OH3RtDXQuc

der Mantel

RFE4HRtPBsQve

das Hemd

Ret337ZSqabRL

die Mütze

R1JdpJ3SXfTPy

der Schal

R1ZAxROYjyQMS

das Kleid

R1Wb4Jg0zIOHN

der Rock

RrZrqdabuHZBV

die Brille

R1KFPnnQcrq1h

die Hose

R1S4IrgNBxIQA

die Socken

R1AKQNvGPeAPk

der Slip

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 4.

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 5.

RXMhlbT30poYP

Rys. Karolina Majchrzak

Załącznik 6.

RabCegnooUZm3

Rys. Karolina Majchrzak

b) Zadanie domowe

Nauczyć się wiadomości z lekcji.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1KbxWVTba1Q2

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 383.78 KB w języku polskim
R1XPbSOYlMwNa

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 857.00 KB w języku polskim