Autor/autorka

Aleksandra Frączek

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

Co słychać i widać w gminie Goszczanów?

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Realizacja podstawy programowej.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie technologii wspiera proces uczenia, zapamiętywania, rozwija kreatywność dzieci.

7. Cel ogólny zajęć

Rozwijanie umiejętności rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Przedstawia wybraną legendę dotyczące regionu, w którym mieszka.

  2. Wymienia ważne i ciekawe miejsca, zabytki, instytucje w swojej gminie.

  3. Rozwija kreatywność i działalność twórczą.

9. Metody i formy pracy

Metody:

  • uczenie przez doświadczenie;

  • burza mózgów;

  • ćwiczenia interaktywne;

  • podająca‑opowiadanie legendy;

  • zabawa konstrukcyjna;

  • działalność plastyczna.

10. Środki dydaktyczne

Zasoby: Wordwall, LearningApss, Google, klocki, karta pracy - szablon herbu.

11. Wymagania w zakresie technologii

Rzutnik, ekran, laptop z dostępem do internetu, miejsce na klocki.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Nauczyciel sprawdza u uczniów poziom opanowanej wiedzy podczas wykonywania ćwiczenia interaktywnego Koło fortuny oraz obserwując działalność plastyczną.

14. Licencja

CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

R1Wgct3U1hNA5

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna