Autor/autorka

Barbara Krampa - Hinc

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – artystyczna, edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody

3. Temat zajęć

Co warto wiedzieć o grzybach?

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zawarty jest w podstawie programowej klasy I i jest zgodny z programem nauczania „Wielka Przygoda”- wydawnictwa Nowa Era.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie narzędzi cyfrowych sporawi, iż uczniowie w sposób łatwiejszy i bardziej atrakcyjny wzbogacą wiedzę i nabędą planowane umiejętności.

7. Cel ogólny zajęć

Uczeń wzbogaci i  zarazem rozwinie wiedzę oraz umiejętności przyrodnicze dotyczącą grzybów oraz wymieni elementy budowy grzyba, a także podzieli grzyby na: jadalne i trujące.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń omawia budowę grzyba

  2. Uczeń wie, że w przyrodzie występują grzyby jadalne i  trujące

  3. Uczeń opowiada historyjkę obrazkową z zachowaniem związków przyczynowo skutkowych

  4. Uczeń wypowiada się na temat wysłuchanego utworu i na podstawie włanych doświadczeń

  5. Uczeń wykonuje zadanie na platformie edukacyjnej

  6. Uczeń przelicza elementy i porównuje ich liczbę

9. Metody i formy pracy

Metody:

  • aktywizujące: bóża mózgów, gry dydaktyczne

  • programowe:  praca z tekstem, materiałem ikonograficznym, praca z epodręcznikiem

  • czynna, praktyczna: odniesienie do dośwaiadczeń dzieci, stawianie działań do wykonania- doświadczenie, kierowanie pracą,

  • podająca:  rozmowa, pokaz

  • problemowe: karta pracy

  • praca indywidualna i grupowa‑para

10. Środki dydaktyczne

larningupps
youtub
epodręcznik 
flipbook
puzzlefactory
plansza demonstracyjna
jambord
obrazek przedstawiający grzyba
kolorowankionline
lupa i pieczarki

11. Wymagania w zakresie technologii

Potrzebne będą:

  • komputer z dostępem do internetu

  • tablica multimedialna

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Wprowadzenie do tematu: Grzyb

    • Czas trwania: 10 min

    • Opis aktywności:

      Napewno jesteście ciekawi o czym dziś będziemy rozmawić? Aby się tego dowiedzieć postarajcie się rozwiązać zagadkę słowno - obrazkową !

      1. Nauczyciel mówi dzieciom zagadkę „ Rosną w lesie i na łące, są jadalne i trujące. Wszystkie zaś hołdują modzie, by kapelusz mieć na codzień”, jednocześnie odsłania fragmentami ilustrację przedstawiającą grzyba. Uczniowie podają rozwiązanie zagadki

      Super udało Wam się ! Dzisiejszy temat dotyczy grzybów. Poznamy, albo przypomnimy sobie nazwy grzybów. Tym razem zachęcam Was do wysłuchania piosenki.

      1. Wspólne wysłuchanie piosenki, którą nauczyciel włączna na tablicy i omówienie jej treści https://youtu.be/6caiBRWgNUI

       Słuchajcie uważnie i postarajcie się  zapamiętać jak największą ilości nazw grzybów. A może ktoś nam powie kiedy pojawiają się grzyby? Życzę  powodzenia :)  Rozmowa dotycząca treści utworu.

  • Aktywność 2

  • Aktywność 3

    • Temat: Mały artysta. Grzyby w lesie.

    • Czas trwania: 10 min

    • Opis aktywności:

      Zapraszam was do kącika artystycznego (uczniowie ponownie pracują na swoich komputerach) i stwórzcie arcydzieło z grzybami, które Wam się najbardziej podobały. Postarajcie się wykonać pracę jak najstaranniej ! Powodzenia !
      https://www.kolorowankionline.net/grzyby-w-lesie

  • Aktywność 4

13. Sposób ewaluacji zajęć

To już ostatnie zadanie na dzisiaj! Poproszę Was o zaznaczenie odpowiedniej emotki.
https://jamboard.google.com/d/1i9BFGIyW5oM3jjZXjiwjEFCUKZIS1RKcJRFPM7pZvv8/edit?usp=sharing

Gratuluję wszystkim i dziękuję za wspólną zabawę z grzybami:)

14. Licencja

CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna