Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Co wiemy o telewizji?

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczniowie:

  • poznają słownictwo związane z telewizją (rodzaje programów, filmów, kanałów),

  • pogłębiają wiedzę ogólną o telewizji i jej wpływie na człowieka.

b) Umiejętności

Uczniowie:

  • doskonalą umiejętność rozumienia tekstu słuchanego,

  • potrafią nazwać rodzaje programów, filmów i kanałów w telewizji,

  • doskonalą umiejętność myślenia krytycznego (pozytywne i negatywne strony telewizji).

2. Metoda i forma pracy

Metoda komunikacyjna, praca zbiorowa, w grupach, indywidualna.

3. Środki dydaktyczne

Strona prasy francuskiej z programem telewizyjnym

Tekst informacyjny o telewizji

4. Przebieg lekcji

1. Wprowadzenie.

Nauczyciel czyta tekst « Les débuts de la télévision ». Uczniowie słuchają uważnie, aby odpowiedzieć na następujące pytania:

De quoi parle‑t-il, ce texte?

Quelles sont trois découvertes liées au début de la télévision?

Quand et où a lieu la première émission?

2. Następnie uczniowie dostają program telewizyjny z omówieniami z francuskiej prasy. Po zapoznaniu się z nim mówią, co można obejrzeć w telewizji i jakie są najpopularniejsze kanały we Francji:

des reportages

le journal télévisé

la météo

sports événements

dessins animés

des émissions: spéciales, de divertissement

des films: policiers, d’horreur, de science‑fiction

Kanały: TF1, F2, F3, M6,5e, Arte

3. Ćwiczenie.

Uczniowie łączą w pary następujące wyrażenia z listy:

passer d’une chaîne à l’autre un homme médiatique

un homme qui « passe » bien à la télévision zapper

« le petit écran » les nouvelles

les événements de l’actualité la télévision

un poste de télévision le programme

l’ensemble des émissions un téléviseur

4. Ćwiczenie.

Uczniowie wybierają film dla osób zgodnie z ich preferencjami:

1) Drôle de drame, 1937, de M.Carné. Une histoire drôle qui fait beaucoup rire.

2) Astérix et Cléopatre, 1968, de R. Goscinny et A. Uderzo. Le héros de bande dessinée à l’écran..

3) La Vérité, 1960, d’H.-G. Clouzot. Un procès, le pourquoi et le comment d’un crime.

4) Le Cinquième Élément, 1996, de L. Besson. Au XXIII siècle, un héros veut sauver l’humanité...

a. Nicolas adore les dessins animés.

b. Annie voudrait voir un film policier.

c. Gilbert a envie de s’amuser ce soir.

d. Fabrice est fou de science–fiction.

5. Krótka dyskusja. Nauczyciel pyta uczniów, czy telewizja ma pozytywny czy negatywny wpływ na człowieka. Uczniowie szukają argumentów.

5. Bibliografia

  1. Les débuts de la télévision, [w :] Courtillon J., Salins G‑D. de, Libre échange 3, WSiP, Warszawa 1995, p.212.

  2. Miquel C., Le vocabulaire progressif du français, Clé International, Paris 1999.

  3. Strona prasy francuskiej z programem telewizyjnym (np. « Bonne soirée », août 1999, N° 4034).

6. Załączniki

brak

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

R1KOdW1gKiJnE

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 104.13 KB w języku polskim
RDTQlFas5EvGt

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 21.00 KB w języku polskim