Broszura informacyjna dla nauczycieli i specjalistów w przedszkolach, szkołach, poradniach, ukazująca specyfikę sytuacji słyszącego dziecka głuchych rodziców , jako podmiotu dwujęzycznego i dwukulturowego. Przybliża podstawowe informacje o środowisku Głuchych kulturowo (związanych z kulturą języka migowego) i o szczególnych warunkach rozwoju CODA/KODA, (Children od Deaf Adults / Kids od Deaf Adults - określenie KODA jest adekwatne w odniesieniu do dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym), a  zwłaszcza ich startu szkolnego. Niewielka wiedza nauczycieli o tych dzieciach powoduje niedostrzeganie ich specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, wsparcia językowego, czasem emocjonalnego. Broszura zawiera podstawowe wskazówki dla nauczycieli dotyczące właściwego wspierania tych dzieci oraz współpracy z ich niesłyszącymi rodzicami.

Otwórz linkhttp://www.codapolska.org/archiwa/informator‑dla‑nauczycieli‑i-psychologow/;Otwórz link http://www.codapolska.org/wp‑content/uploads/2017/11/CODA‑innosc‑nierozpoznana‑calosc.pdf;

Źródło: Małgorzata Czajkowska‑Kisil Agnieszka Klimczewska , Stowarzyszenie „CODA Polska. Słyszące Dzieci – Niesłyszący Rodzice” . Materiał powstał w ramach prac Zespołu Ekspertów ds. Osób Głuchych w ramach prac przy Rzeczniku Praw Obywatelskich