Coś z niczego – szyjemy torby na zakupy
Coś z niczego – szyjemy torby na zakupy.
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
rozumie szkodliwość opakowań plastykowych,
wie, jakie opakowania wybierać w sklepie,
zna sposoby wtórnego wykorzystania materiałów.
b) Umiejętności
Uczeń:
potrafi zmniejszać ilość opakowań zaśmiecających środowisko,
potrafi posługiwać się igłą,
potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce.
c) Postawy
Uczeń:
stara się dokładnie wykonać zadanie,
przejawia aktywną postawę w działaniu na rzecz środowiska.
2. Metoda i forma pracy
Słowne: pogadanka, burza mózgów, działania praktyczne, indywidualna.
3. Środki dydaktyczne
Tkanina, jednorazowa torba na zakupy, centymetr krawiecki, nitka i igła, kartki z napisami: TAK , NIE, plansza z napisem „Opakowania pokarmem dla koszy na śmiecie”.
4. Przebieg zajęć
a) Faza wprowadzająca
1. Nauczyciel przypina planszę z napisem” Opakowania pokarmem dla koszy na śmiecie” i pyta uczniów, jak rozumieją to stwierdzenie.
2. Nauczyciel wyjaśnia, że pewna ilość opakowań jest konieczna ze względów higienicznych i dla zabezpieczenia zawartości. Robiąc zakupy możemy wybierać produkty w różnych opakowaniach, uczniowie podają przykłady.
3. Nauczyciel zwraca uwagę, również na to, co wykorzystujemy do przenoszenia zakupów, podaje cele i temat zajęć.
b) Faza realizacyjna
Nauczyciel podaje przykłady wtórnego wykorzystania materiałów, z których są wykonane zużyte przedmioty.
Uczniowie ustalają kolejność czynności podczas samodzielnego szycia torby na zakupy, zostają one zapisane na tablicy.
Nauczyciel zwraca uwagę na zachowanie szczególnej ostrożności przy szyciu.
Uczniowie rozpoczynają samodzielną pracę, nauczyciel kontroluje i pomaga.
c) Faza podsumowująca
Podsumowanie i ocena uczniów.
Pod planszą z napisem „Opakowania pokarmem dla koszy na śmiecie”, przypinamy torbę foliową z napisem NIE oraz torbę z materiału z napisem TAK.
5. Bibliografia
6. Załączniki
brak
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak