Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Cudowny świat Pana Kleksa – historia magicznych przedmiotów

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna treść lektury,

  • potrafi wymienić magiczne przedmioty, które towarzyszyły bohaterom oraz odtworzyć ich historie,

  • zna specyficzne funkcje magicznych przedmiotów,

  • zna historie związane z pojawianiem się osobliwości Pana Kleksa.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi wyszukiwać samodzielnie w tekście lektury potrzebne wiadomości dotyczące tematu,

  • poszerza umiejętność poprawnego wypowiadania się,

  • potrafi trafnie posłużyć się cytatem i zinterpretować go,

  • rozwija wyobraźnię, potrafi narysować magiczne przedmioty.

2. Metoda i forma pracy

Heureza, praca z tekstem, elementy dyskusji, praca indywidualna i zbiorowa, metoda zajęć praktycznych, elementy dramy.

3. Środki dydaktyczne

Flamastry, bloki rysunkowe, kredki.

Magiczne przedmioty przygotowane przez nauczyciela (szkatułka z sekretami, świece, kolorowe szkiełka, złoty kluczyk, piegi, żabka, gwizdek, lusterko, pigułki na porost włosów, sekrety Kleksa, pompka powiększająca).

Plansze przygotowane przez nauczyciela z narysowanymi magicznymi przedmiotami.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem lekcji i uświadamia im cele zajęć. Uczniowie zapisują temat lekcji. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie: Dlaczego świat pana Kleksa jest magiczny?

b) Faza realizacyjna

  1. Uczniowie wymieniają magiczne przedmioty goszczące w szkole Pana Kleksa (pompka powiększająca, kluczyk, gwizdek, piegi, szkatułka, lusterka, płomyki świec, baloniki, kolorowe szkiełka).

  2. Nauczyciel pokazuje uczniom przygotowane przez siebie plansze oraz przedmioty.

  3. Uczniowie odgadują nazwę danego przedmiotu, określają jego funkcję oraz opowiadają jego historię. Przywołują odpowiednie cytaty z treści lektury.

  4. Uczniowie wymieniają i zapisują w zeszytach magiczne zajęcia uczniów bajkowej akademii oraz ich nauczyciela.

  5. Pracując w grupach, uczniowie rysują w blokach rysunkowych magiczne przedmioty, określają ich nazwy, funkcje oraz właściwości.

c) Faza podsumowująca

Uczniowie prezentują na forum klasy plansze z magicznymi przedmiotami.

5. Bibliografia

J. Brzechwa, Akademia Pana Kleksa, Greg, Warszawa 2004.

6. Załączniki

brak

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RUo4eWp0xYMr8

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 90.15 KB w języku polskim
Rnuo0zQFl7qsb

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 15.50 KB w języku polskim