Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Angelika Zalewska

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

Cudze chwalicie, swego nie znacie.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zajęć jest zgodny z rozkładem materiału.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie TIK pozwala na uatrakcyjnienie zajęć. Daje możliwość przedstawienia treści lekcji w sposób ciekawy i zachęcający uczniów do pracy. Ponadto podczas takich zajęć uczniowie łączą zabawę z nauką. Łatwo i przyjemnie można również sprawdzić wiedzę dzieci. Obecnie zmagamy się z pandemią i wykorzystanie TIK jest niezbędne podczas prowadzenia lekcji na odległość.

7. Cel ogólny zajęć

Poznanie walorów przyrodniczych wybranych regionów Polski.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń rozpoznaje krajobrazy Polski i wymienia ich cechy charakterystyczne.

  2. Uczeń rozwiązuje zadania z wykorzystaniem stron internetowych.

  3. Uczeń wskazuje na mapie wybrane regiony i podaje charakterystyczne cechy ich przyrody.

  4. Uczeń przyporządkowuje zdjęcia do odpowiedniego regionu.

9. Metody i formy pracy

Metody pracy: pogadanka, prezentacja, praktycznego działania.

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa. 

10. Środki dydaktyczne

  1. Mapy Google.

  2. Materiał zawarty na stronie epodreczniki.pl.

  3. Ćwiczenia na stronie Learningapps.

  4. Film o krajobrazach Polski na youtube. 

  5. Ćwiczenia na stronie internetowej wordwall.net.

  6. Zdjęcia krajobrazów Polski znalezione w aplikacji pixabay.

  7. Ankieta udostępniona na Dysku Google.

11. Wymagania w zakresie technologii

Do przeprowadzenia zajęć niezbędny będzie komputer, telefon, bądź tablet z dostępem do internetu.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Wypełnienie przez uczniów ankiety udostępnionej przzez nauczyciela na Dysku Google.

https://docs.google.com/document/d/1VBkbIqbC1E9Z5mcFZlQsivpBrHgSKj7G/edit

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Przed rozpoczęciem zajęć należy sprawdzić, czy wszystkie linki działają. Jeśli ktoś z uczniów ma problemy z internetem można przygotować karty pracy, zamiast wykorzystania aplikacji internetowych. Scenariusz można modyfikować i dostosowywać do swoich potrzeb. 

16. Materiały pomocnicze

R1MxBOMY49lKW

Plik DOCX o rozmiarze 14.27 KB w języku polskim

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

zdalna