Curriculum vitae, które kiedyś napiszę
Curriculum vitae, które kiedyś napiszę
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
wie, co to jest curriculum vitae,
zna cechy dobrego curriculum vitae,
wie, jakie są zasady pracy w grupie.
b) Umiejętności
Uczeń:
redaguje curriculum vitae,
potrafi tworzyć dokumenty tekstowe w programie MS Word,
wykorzystuje internet do poszukiwania potrzebnych informacji i dokumentów,
redaguje dokument poprawny pod względem formalnym i merytorycznym,
współpracuje w grupie.
2. Metoda i forma pracy
Heureza, praca w grupie, praca indywidualna, ćwiczenia redakcyjne.
3. Środki dydaktyczne
Komputer, internet, program do edycji tekstu MS Word (ewentualnie inny edytor tekstu), drukarka.
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Prowadzący zapisuje na tablicy temat lekcji. Potem wyjaśnia uczniom, co to jest curriculum vitae i czemu służy.
b) Faza realizacyjna
Na polecenie nauczyciela uczniowie poszukują w internecie różnych wzorów i przykładów curriculum vitae.
Nauczyciel dzieli klasę na grupy. Podaje polecenie: Na podstawie znalezionych dokumentów oraz podanego wzoru ustal, jaka jest formalna kompozycja curriculum vitae. (załącznik 1) Uczniowie uzgadniają w zespołach wnioski, następnie prezentują je na forum klasy.
Na polecenie nauczyciela uczniowie na podstawie planów i wyobrażeń dotyczących własnej przyszłości redagują curriculum vitae, które mogliby napisać za 15 lat. Prace zapisują w edytorze tekstu, następnie drukują je.
Po wykonaniu zadania następuje prezentacja prac poszczególnych uczniów.
c) Faza podsumowująca
Lekcję kończy omówienie w formie heurezy, jakie są cechy dobrego curriculum vitae.
5. Bibliografia
strona internetowa: http://www.jobber.pl/kb/cv.asp.
strona internetowa: http://pl.wikipedia.org/wiki/Curriculum_vitae.
strona internetowa: http://praca.money.pl/cv.cm#.
6. Załączniki
Notatki dla nauczyciela
załącznik 1.
Curriculum Vitae
Miasto, data
Dane osobowe
Imię i nazwisko: ................................
Data urodzenia: ................................
Miejsce urodzenia: ...........................
Adres:.................................................
E‑mail:...............................................
Telefon komórkowy: .......................
Wykształcenie
1996 - 2000 Studia .................kierunek ................, specjalizacja..........., ukończone z tytułem ......................................................................................................................................
Doświadczenie zawodowe
2000 – obecnie Praca w firmie..................... .........................................................................................................
na stanowisku........................ ......................................................................................................
zakres obowiązków.....................................................................................................................
1998 – 2000 Praca w firmie..................... .........................................................................................................
na stanowisku........................ ......................................................................................................
zakres obowiązków.....................................................................................................................
Dodatkowa działalność
2000 - 2001 Działalność w organizacji studenckiej......................................................................................
Dodatkowe umiejętności
bardzo dobra/dobra znajomość obsługi komputera w środowisku Windows
bardzo dobra/dobra znajomość pakietu Microsoft Office oraz..................................
prawo jazdy kat. B
Znajomość języków obcych
język ............... poziom........................, certyfikaty....................................................
Zainteresowania
literatura, muzyka, ............................................................................................................................
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
Lekcja odbywa się w pracowni komputerowej.