Ćwiczenia ogólnorozwojowe z aplikacją Endomondo.
Autor/autorka
Sławomir Myszka
1. Etap edukacyjny i klasa
szkoła ponadpodstawowa - technikum - klasa III
2. Przedmiot
wychowanie fizyczne
3. Temat zajęć
Ćwiczenia ogólnorozwojowe z aplikacją Endomondo.
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Doskonalenie ćwiczeń ogólnorozwojowych z wykorzystaniem nietypowych przyborów, zapoznanie ucznia z mobilnymi aplikacjami i umiejętność ich wykorzystania.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Zastosowane narzędzia TIK wpłyną na atrakcyjność zajęć, współpracę uczniów oraz umiejętność zastosowania wiedzy w działaniu aplikacji Endomondo.
7. Cel ogólny zajęć
Doskonalenie ćwiczeń ogólnorozwojowych , zapoznanie ucznia z mobilnymi aplikacjami i umiejętność ich wykorzystania.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń/uczennica organizuje sobie bezpieczne miejsce w domu do ćwiczeń w celu poprawnego wykonania zadań.
Uczeń/uczennica instaluje mobilne aplikacje i wykorzystuje je do podnoszenia swojej aktywności fizycznej.
Uczeń/uczennica wykonuje zaproponowane ćwiczenia w domu, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Uczeń/uczennica rozwija koordynację ruchową - kształtuje dokładność ruchową i estetykę wykonywanego ruchu.
Uczeń/uczennica dokonuje samooceny poprawności wykonywanych ćwiczeń.
9. Metody i formy pracy
Formy pracy – indywidualna
Metody podające (wykład informacyjny; pogadanka; objaśnienie i/lub wyjaśnienie);
Metoda – Cykl Kolba.
10. Środki dydaktyczne
Narzędzia i aplikacje do mierzenia aktywności fizycznej np.: krokomierz, smartwatch, smartband, Endomondo, MyFitnessPal lub inne (informację o aplikacjach i narzędziach można znaleźć w materiałach umieszczonych w sieci współpracy i samokształcenia).
11. Wymagania w zakresie technologii
Mata, krzesło, laptop/tablet/smartfon, filmy.
Kanał komunikacyjny z uczniami z wykorzystaniem technologii.
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Doświadczenie: Jaki wpływ ma rozgrzewka na organizm?
Czas trwania: 10 minut
Opis aktywności:
Nauczyciel przekazuje uczniom link do ćwiczeń - rozgrzewki
https://www.youtube.com/watch?v=c0VxUFHdYzs
Uczniowie wykonują ćwiczenia prezentowane na filmie.
Aktywność 2
Temat: Refleksja: Jaki wpływ ma rozgrzewka na organizm?
Czas trwania: 5 minut
Opis aktywności:
Uczennice i uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania związane z wykonanym zadaniem. Nauczyciel prowadzi rozmowę kierowaną.
Pytania zadawane uczniom przez nauczyciela:
1. Czy to było łatwe czy trudne zadanie?
2. Z którymi ćwiczeniami mieliście największy problem?
3. Jak myślicie, dlaczego rozgrzewka jest tak ważnym elementem przed rzeczywistym wysiłkiem ?
Aktywność 3
Temat: Teoria: Rozgrzewka w piłce siatkowej
Czas trwania: 15 minut
Opis aktywności:
Nauczyciel przedstawia uczniom wiedzę związaną z doborem ćwiczeń i intensywności rozgrzewki dla powyższej dyscypliny, opierając się na zasobie https://dosiatkowki.pl/jak-przeprowadzic-rozgrzewke-z-pilka-siatkowa
Nauczyciel w trakcie prezentacji kieruje do uczniów m.in. następujące pytania: Czy wiesz, jaka jest powtarzalność ćwiczeń w poszczególnych etapach rozgrzewki? Odwołuje się do zasobu https://sprawdzonefakty.pl/rozgrzewka-na-wf-w-punktach.html
Aktywność 4
Temat: Zastosowanie: Dobór ćwiczeń
Czas trwania: 15 minut
Opis aktywności:
Uczennice i uczniowie, po zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi etapów rozgrzewki, samodzielnie dobierają zestaw ćwiczeń. W tym celu łączą się z aplikacją Endomondo, za pomocą której sprawdzają efektywność doboru ćwiczeń do skuteczności rozgrzewki.
13. Sposób ewaluacji zajęć
Ewaluacja prowadzona jest z wykorzystaniem Formularzy Google. Uczniowie otrzymują link do ankiety ewaluacyjnej https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSezG5UBnR0F-YtAUWnuS97_JejYm69UJe6Fq1rryMlcLialOw/viewform
14. Licencja
CC BY‑NC 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Nie
18. Forma prowadzenia zajęć
zdalna