Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Ćwiczenia w czytaniu – adverts

Cele lekcji

Ogólny cel lekcji:

Celem lekcji jest doskonalenie sprawności mówienia i czytania na temat produktów i ich reklamy.

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna słownictwo związane z reklamami,

  • wie, jak opisać produkty.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • opisuje produkty i ich reklamy,

  • rozumie czytany tekst,

  • potrafi posługiwać się słownictwem związanym z produktami i reklamami,

  • ćwiczy sprawności mówienia i czytania,

  • wykorzystuje posiadany zasób słów i wyrażeń do wypowiedzi w sytuacji rozmowy o reklamach i produktach,

  • wykonuje ćwiczenia związane z tematem.

c) Postawy

Uczeń:

  • harmonijnie współpracuje z kolegami i nauczycielem,

  • nie wstydzi się prezentować swoich wiadomości o produktach i reklamach na forum klasy.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: podejście komunikacyjne, pytania‑odpowiedzi, pogadanka, ćwiczebna, praca z tekstem

Forma: praca indywidualna, w grupach i zespole

3. Środki dydaktyczne

Podręcznik, zdjęcia, reklamy, produkty

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel podaje temat i ogólny cel lekcji: „Będziecie mówić i czytać o produktach oraz ich reklamach, opowiadać o nich i opisywać je. Nauczycie się nowych przymiotników. Będziecie wykonywać związane z tematem ćwiczenia tak, aby przygotować się do egzaminu maturalnego”. Sprawdza i ocenia plusami lub minusami pracę domową.

b) Faza realizacyjna

  1. Rozgrzewka językowa. Nauczyciel pyta uczniów, reklamy jakich produktów ostatnio widzieli i w jaki sposób reklamowały dany produkt. Uczniowie odpowiadają ustnie.

  2. Praca w zespole. Nauczyciel rozdaje zdjęcia, reklamy produktów. Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 68. i zapoznają się ze zdjęciami oraz ich nazwami z ćwiczenia 1. Czytają wyrazy, wyjaśniają je wspólnie z nauczycielem (nauczyciel zadaje pytania: What is it? What do you use it for? etc.) oraz łączą je ze zdjęciami. Nazywają przedmioty przedstawione na przyniesionych przez nauczyciela zdjęciach oraz prawdziwe produkty (telefon komórkowy, kalkulator, aparat itp.). Czytają i wyjaśniają kluczowe słowa. Podają definicje w języku angielskim.

  3. Uczniowie rozmawiają o reklamach – decydują, które są wiarygodne, a które nie. Nauczyciel prosi do odpowiedzi wybranych uczniów.

  4. Uczniowie głośno czytają reklamy ze stron 68‑69. Następnie nauczyciel zadaje im pytania sprawdzające rozumienie treści tych reklam (What does it mean? What is it about? What is being advertised?). Uczniowie odpowiadają ustnie.

  5. Uczniowie w czterech grupach wykonują ćwiczenie 3. – wypisują lub podkreślają w tekście wady i zalety reklamowanych produktów (każda grupa ma swój tekst). Przygotowani do odpowiedzi uczniowie czytają swoje notatki oraz wyjaśniają je po polsku.

  6. Uczniowie w dwóch grupach szukają w tekstach reklam opinii i faktów. Nauczyciel monitoruje ich pracę i pomaga w wyszukiwaniu. Sprawdza pracę uczniów w zeszytach i ustala z nimi odpowiedzi.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel ocenia aktywność wszystkich uczniów plusami i minusami. Zadaje też pracę domową. Przypomina o konieczności przyswojenia wiadomości z dzisiejszej lekcji.

5. Bibliografia

  1. Harris M., Mower D., Sikorzyńska A., Opportunities Pre‑Intermediate, Wydawnictwo Pearson Longman, Slovakia 2005.

  2. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2002.

6. Załączniki

Zadanie domowe

  1. Znajdź ciekawą reklamę i podkreśl jej zalety oraz zaznacz opinie i fakty o reklamowanym produkcie.

  2. Naucz się nowych słów na pamięć.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Przed lekcją należy przygotować zdjęcia różnych „gadżetów” oraz przynieść prawdziwe przedmioty np. telefon. Można o to poprosić uczniów. Po lekcji uczeń powinien znać słownictwo związane z produktami i ich reklamami (cheap, mobile, reliable etc.), wiedzieć, jak opisać produkty i ich reklamy, odróżnić opinie od faktów.

RTLqmcDBABGOi

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 104.50 KB w języku polskim
RdAWqR2qxFuHw

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 20.00 KB w języku polskim