Czas na ferie.
Autor/autorka
Magdalena Kulbicka
1. Etap edukacyjny i klasa
edukacja wczesnoszkolna - klasa III
2. Przedmiot
edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna
3. Temat zajęć
Czas na ferie.
4. Czas trwania zajęć
45 minut
5. Uzasadnienie wyboru tematu
Temat zgodny z podstawą programową, wynikający z rozkładu zajęć.
6. Uzasadnienie zastosowania technologii
Wykorzystanie technologii multimedialnych pozwala na zainteresowanie ucznia i jego kreatywności. Aplikacje internetowe poszerzają zainteresowania oraz aktywizują samodzielne działanie ucznia. Wykonywanie zadań w formie multimedialnej sprawia, że grupa chętniej udziela odpowiedzi na zadawane pytania.
7. Cel ogólny zajęć
Poznanie zasad bezpiecznego zachowania podczas zabaw zimowych.
8. Cele szczegółowe zajęć
Uczeń wie, jak należy unikać miejsc niebezpiecznych podczas zabawy.
Uczeń wie, w jaki sposób można bezpiecznie spędzić ferie zimowe.
Uczeń potrafi ocenić czy dana zabawa jest dobra czy zła.
9. Metody i formy pracy
Słowna: rozmowa kierowana, objaśnienie, pogadanka.
Oglądowa: pokaz ilustacji i filmików.
Praktyczna: czynny udział w zajęciach, wypełnianie kart pracy.
Formy pracy : indywidualna i zbiorowa.
10. Środki dydaktyczne
Aplikacje edukacyjne ze stron: learingapps.org, youtube.com, zpe.gov.pl, komputer, podręcznik i ćwiczenia do języka polskiego „Gra w kolory” klasa 3 wydawnictwo Juka
11. Wymagania w zakresie technologii
Komputer z dostępem do internetu, tablica interaktywna i głośniki.
12. Przebieg zajęć
Aktywność 1
Temat: Bezpieczeństwo podczas ferii.
Czas trwania: 10
Opis aktywności:
Rozmowa na temat znajomości zasad bezpiecznego spędzania wolne czasu podczas ferii.
2. Układanie puzzli:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=055e119a9288
Aktywność 2
Temat: Gdzie i jak bezpiecznie się bawić w zimie?
Czas trwania: 15
Opis aktywności:
Czytanie opowiadania Grzegorza Kasdepke „O wolnym czasie”. Swobodne wypowiedzi uczniów inspirowane wysłuchanym tekstem oraz własnymi doświadczeniami, dotyczące sposobów spędzania wolnego czasu.
2. Oglągania prezentacji pt. „Bezpieczne ferie”
https://view.genial.ly/5fd75b1d131a4e0d2dbf5648/interactive-content-bezpieczne-ferie
3. Rozwiązanie zadnia na platformie e‑podręczniki. Uczniowie segregują sytuacje na bezpieczne (kciuk w górę) i na te zagrażające życiu i zdrowiu (kciuk w dół).
Przy każdym zdjęciu odpowiadają na pytania:
Co robią dzieci?
Jaki rodzaj zabaw zimowych wybrały?
Czy dzieci są bezpieczne?
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_ZIMA_1_2_16_87_p3
Aktywność 3
Temat: Zasady bezpieczeństwa podczas ferii zimowych.
Czas trwania: 15
Opis aktywności:
Oglądanie filmów na temat bezpiecznych zabaw zimowych:
https://www.youtube.com/watch?v=-i5bY9Tikmc
https://www.youtube.com/watch?v=hk1W9z-xkX0&t=2s
2. Wykonanie zadania - określenie co jest bezpieczne a co nie:
https://learningapps.org/view4562731
Aktywność 4
Temat: Podsumowanie
Czas trwania: 5
Opis aktywności:
Rozwiązanie quizu:
https://kahoot.it/challenge/?quiz-id=781e674a-40d0-4ffc-9c36-58baf32a14f3&single-player=true
2. Rozmowa na temat zrealizowanej lekcji.
13. Sposób ewaluacji zajęć
Rozmowa, wypełnienie szybkiej ankiety.
14. Licencja
CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji
15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza
Scenariusz można wykonać zarówno zdalnie jak i stacjonarnie.
16. Materiały pomocnicze
17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Tak
18. Forma prowadzenia zajęć
dowolna