Czego nie znajdziesz w serwisie informacyjnym?
Wymień nazwy programów informacyjnych nadawanych przez pięć wybranych stacji telewizyjnych. Sprawdź godziny ich nadawania.
Dowiedz się, jak powstaje news i program telewizyjny. Zapoznaj się z poniższymi wypowiedziami dziennikarki, a następnie wykonaj polecenia.
Obejrzyj wiadomości telewizyjne lub wysłuchaj serwisów informacyjnych w radiu. Sporządź krótką notatkę na ich temat w tabeli. Zadbaj o równowagę między informacjami dobrymi i złymi.
Jak często podawane są serwisy informacyjne w radiu?
Jakie wiadomości są dla dziennikarzy najciekawsze? Czy takie same informacje są najciekawsze dla odbiorców? Uzasadnij swoją odpowiedź.
O czym nie dowiesz się z programów informacyjnych? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Stwórz krótki serwis informacyjny twojej szkoły lub klasy. Podaj w nim co najmniej pięć wiadomości.
Przeczytaj wiersz Adama ZagajewskiegoAdama Zagajewskiego. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób zostało opisane przekazywanie wiadomości.
Co godzinę wiadomościRadio podaje co godzinę wiadomości.
Spikerzy wiedzą wszystko; niemożliwe,
Zdawałoby się, żeby każda godzina
Zabijała, kradła i oszukiwała. A jednak
Tak jest, godziny jak lwy pożerają
Zapasy życia. Rzeczywistość przypomina
Sweter przetarty na łokciach. Kto
Słucha wiadomości, nie wie, że
W pobliżu, po ogrodzie mokrym od deszczu
Spaceruje mały szary kot i bawi się,
Mocuje z twardymi łodygami traw.
Jaką wiedzę o świecie zdaniem podmiotu mówiącego ma ten, kto słucha wiadomości? Jakiej wiedzy mu brakuje?
Co przynosi każda godzina?
Wytłumacz, jak rozumiesz sformułowanie: „godziny jak lwy pożerają / Zapasy życia”.
Wyszukaj zastosowane w wierszu środki stylistyczne i zapisz ich przykłady.
Zredaguj wiadomość radiową na temat małego szarego kotka z wiersza.
O czym dobrze byłoby usłyszeć w radiu?
Bernard CohenCohen powiedział: „Media być może nie zawsze są skuteczne, mówiąc ludziom, jak mają myśleć, ale są oszałamiająco skuteczne w mówieniu swoim czytelnikom i słuchaczom, o czym mają myśleć”. Jak rozumiesz tę myśl?
Na podstawie obejrzanych lub wysłuchanych w domu wiadomości ustalcie, o czym media każą tego dnia myśleć swoim widzom i słuchaczom.
Przygotuj serwis informacyjny dla twojej rodziny. W tym celu zgromadź informacje o działalności każdego z twoich bliskich i przedstaw je w formie krótkich zabawnych komunikatów.