Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Halina Wątroba

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa II

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

Czekamy na Boże Narodzenie

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat realizuje treści z podstawy programowej dla edukacji wczesnoszkolnej.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie TIK aktywizuje uczniów do pracy, zachęca ich do czynnego udziału w lekcji, ułatwia zapamiętywanie i utrwalanie realizowanych treści nauczania.

7. Cel ogólny zajęć

Poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń wymieni najważniejsze tradycje bożonarodzeniowe.

  2. Uczeń prawidłowo wskaże elementy budowy listu.

  3. Uczeń zna daty związane z Bożym Narodzeniem.

  4. Uczeń ułoży wyrazy w kolejności alfabetycznej.

  5. Uczeń prawidłowo dopasuje nazwę zwyczaju świątecznego do ilustracji.

9. Metody i formy pracy

Metody:
- słowne,
- oglądowe,
- praktycznego działania.

Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa.

10. Środki dydaktyczne

youtube.com
zpe.gov.pl
genial.ly
learningapps.org
wordwall.net

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer z dostępem do Internetu, projektor, ekran multimedialny, głośniki.

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Poznajemy świąteczne tradycje

    • Czas trwania: 15 min

    • Opis aktywności:

      1. Oglądanie filmu edukacyjnego na temat świątecznych tradycji.
        https://youtu.be/rxRyK21HK1M

        2. Rozmowa na temat obejrzanego filmu kierowana pytaniami nauczyciela.
        Swobodne wypowiedzi uczniów na temat ich ulubionych zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

  • Aktywność 2

    • Temat: W fabryce bombek choinkowych

    • Czas trwania: 10 min

    • Opis aktywności:

      1. Uczniowie słuchają listu od profesora Zgrzyta.
        2. Przypomnienie wiadomości na temat elementów i budowy listu. 
        3. Oglądanie filmu pt. „W fabryce bombek choinkowych”.
        4. Rozmowa na temat procesu powstawania bombek choinkowych. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat ozdób, które wykorzystają do udekorowania własnych choinek.
        4. Zaznaczenie właściwej daty Wigilii na kartce z kalendarza.
        https://zpe.gov.pl/a/temat-73-w-fabryce-bombek-choinkowych/Dg5NxoWQU

  • Aktywność 3

  • Aktywność 4

13. Sposób ewaluacji zajęć

Rozmowa z uczniami na temat przeprowadzonej lekcji. Uczniowie kończą rozpoczęte przez nauczyciela zdania:
- Podczas dzisiejszej lekcji najbardziej podobało mi się ....
- Największą trudność sprawiło mi ...
- W czasie świąt najbardziej lubię… .

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

dowolna