Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Paulina Janczak

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

spec_zajęcia rewalidacyjne

3. Temat zajęć

Cztery pory roku

4. Czas trwania zajęć

60 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zgodny z planem zajęć rewalidacyjnych, który został napisany na początku roku szkolnego 2021/2022 na podstawie zaleceń zawartych w Orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną. Ze względu na deficyty rozwojowe uczeń wymaga wielokrotnego powtarzania i utrwalania poznanych treści.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Wykonywanie zadań z użyciem TIK jest dla uczniów dużym uatrakcyjnieniem zajęć, aktywuje ich do działania oraz wzbudza ciekawość.

7. Cel ogólny zajęć

Utrwalanie wiadomości o cechach charakterystycznych dla poszczególnych pór roku

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. uczeń : zna nazwy pór roku, wymienia je w odpowiedniej kolejności

  2. utrwala daty rozpoczęcia poszczególnych pór roku

  3. wymienia warunki pogodowe w każdej porze roku

  4. wymienia rośliny i zwierzęta charakterystyczne dla danej pory roku

  5. dopasowuje ubiór do pory roku

  6. usprawnia funkcje poznawcze- koncentracja uwagi, koordynacja wzrokowo- ruchowa, spostrzegawczość

  7. usprawnia techniki szkolne- wypowiedzi ustne, czytanie

9. Metody i formy pracy

Metody: 

  • słowne- rozmowa kierowana, pogadanka

  • oparte na działaniu- aktywizujące

  • obserwacja i pokaz

  • ćwiczenia praktyczne

10. Środki dydaktyczne

kartka z bloku rysunkowego
kredki 
https://www.youtube.com/watch?v=ee5TOtBH92M
https://padlet.com/paulinajanczak1608/b8be4r44cjaig7nz
karta pracy - rebusy http://maluchwdomu.pl/2017/10/rebusy-dla-dzieci.html
https://wordwall.net/pl/resource/1294883/przyroda/pory-roku-dopasuj-pary
https://wordwall.net/pl/resource/738953/przyroda/4-pory-roku-klasa-1
https://learningapps.org/view2393375
https://learningapps.org/view2568833
https://zpe.gov.pl/a/pory-roku/DYa2n0Jhy
ubrania ucznia przyniesione przez rodziców chłopca

11. Wymagania w zakresie technologii

Laptop z dostępem do internetu, tablica multimedialna

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

  • Aktywność 2

    • Temat: Czy wszystko wiesz o porach roku?- rozmowa

    • Czas trwania: 10 min.

    • Opis aktywności:

      Po wykonaniu zadań z aktywności 1 uczeń dyskutuje z nauczycielem dzieląc się wrażeniami, obserwacjami, emocjami, refleksjami. Nauczyciel zadaje pomocnicze pytania moderując rozmowę.

  • Aktywność 3

    • Temat: Swoją wiedzę utrwalamy- ćwiczenia

    • Czas trwania: 20 min.

    • Opis aktywności:

      Praca z komputerem- padlet
      https://padlet.com/paulinajanczak1608/b8be4r44cjaig7nz

      Oglądanie oraz czytanie informacji znajdujących się w padlecie, wspólna charakterystyka poszczególnych pór roku ( data rozpoczęcia danej pory, zjawiska atmosferyczne, rośliny, zwierzęta i ubiór).

  • Aktywność 4

13. Sposób ewaluacji zajęć

Będąc na świeżym powietrzu proszę  o krótką wypowiedź dotyczącą tego co najbardziej chłopcu się podobało, jakie ćwiczenia sprawiły radość, a które z nich były trudne lub po prostu nieciekawe. Wracając do szkoły rapujemy.

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Scenariusz zajęć przygotowany jest dla ucznia posiadającego niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Korzystając z powyższych ćwiczeń przede wszystkim należy wziąć pod uwagę indywidulane potrzeby, możliwości psychorozwojowe i edukacyjne ucznia.

16. Materiały pomocnicze

RorK5yLax5afF

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna