Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Katarzyna Korniłowicz

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – humanistyczna

3. Temat zajęć

„Czy na pewno znasz Świętego Mikołaja?”

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat jest zgodny z podstawą programową ii tematyką klasy III. Realizowany w dniu 6 grudnia uatrakcyjnia i wzbogaca przeżywanie mikołajek.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowanie technologii komputerowej urozmaici i uatrakcyjni i tak ciekawy temat jakim są mikołajki. Będzie to forma radosnego przeżywania i świętowania mikołajek - nauka przez zabawę dzięki zastosowaniu różnorodnych pomocy z technologii komputerowej.

7. Cel ogólny zajęć

Poznanie historii życia Świętego Mikołaja.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. uczeń wyszukuje w tekście informacje związane z życiem Świętego Mikołaja

  2. uczeń uzupełnia tekst z lukami na podstawie poznanych informacji

  3. uczeń wypowiada się na temat sposobów naśladowania Świętego Mikołaja

9. Metody i formy pracy

Metody:

  • pogadanka

  • rozmowa

  • pokaz

  • ćwiczenia

  • indywidualna

  • grupowa

10. Środki dydaktyczne

  • laptop lub komputer z podłączeniem do Internetu

  • tablica interaktywna

  • podręcznik i ćwiczenia „Elementarz odkrywców” klasa 3, część 2, wyd, Nowa Era

11. Wymagania w zakresie technologii

  • e‑podręczniki - Zintegrowana Platforma Edukacyjna

  • LearningApps

  • youtube

  • flipbook

  • wordwall

12. Przebieg zajęć

  • Aktywność 1

    • Temat: Wprowadzenie do tematu o Świętym Mikołaju.

    • Czas trwania: 5 minut

    • Opis aktywności:

      • Wprowadzenie do tematu: (e‑podręcznikistrona 2):  strona 2 rebus 

      • Uczniowie wypowiadają się na temat tego, co wiedzą o Świętym Mikołaju.

      • Poznanie historii życia Świętego Mikołaja: Historia Świętego Mikołaja , - Co nowego dowiedzieliście się o Świętym Mikołaju? 

  • Aktywność 2

    • Temat: Czy na pewno go znasz?

    • Czas trwania: 15 minut

    • Opis aktywności:

      • Głośne czytanie tekstu Wojciecha Widłaka pt.: „Czy na pewno go znasz?” i odpowiadanie na 3 pytania zamieszczone pod tekstem  - podręcznik „Elemenarz odkrywców” cz.2, s.28, 29  (Nowa Era):  Tekst z podręcznika

      • Uzupełnianie zdań na podstawie przeczytanego tekstu: Tekst z lukami

  • Aktywność 3

    • Temat: Ćwiczenia praktyczne.

    • Czas trwania: 15 minut

    • Opis aktywności:

      • Wykonywanie ćwiczeń - „Elementarz odkrywców” klasa 3, część 2, s. 30, 31:   Ćwiczenia

      -uzupełnianie zdań z podziękowaniami dla biskupa z Miry,
      - uzupełnianie zdań podanymi wyrazami z „ż”,
      - zapisywanie w zeszycie zdań i ich kończenie,
      - uzupełnianie podpisów pod ilustracjami historyjki obrazkowej,

  • Aktywność 4

    • Temat: „I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem”

    • Czas trwania: 10 minut

    • Opis aktywności:

      -Czy warto naśladować Świętego Mikołaja? W czym i dlaczego? 

      • Wypowiedzi uczniów na temat: Jak my możemy naśladować Świetego Mikołaja? Opoowiedzkie, jakie macie pomysły.  

      Zintegrowana Platforma Edukacyjna (s.5): Jak mogę pomagać? (zdjęcia)

13. Sposób ewaluacji zajęć

„Worek pełen wiadomości” - Co zapamiętałeś z dzisiejszych zajęć na temat Świętego Mikołaja? Przyklej karteczkę do worka Świętego Mikołaja. (Na tablicy przyczepiona plansza z ilustracją worka.) Dorysuj też buźkę - emotikonkę, która powie, czy jesteś zadowolony z lekcji (uśmiechnięta), niezadowolony (smutna), czy tak pół na pół (zamiast uśmiechu - kreseczka).

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

Zajęcia o Świętym Mikołaju moga zakończyć się rozdaniem drobych upominków- np. słodyczy, co w dniu mikołajek na pewno będzie radosnym akcentem.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Tak

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna