Scenariusz ramowy (z możliwością dostosowania do wieku uczniów i potrzeb klasy/szkoły) przewidziany dla szkół ponadgimnazjalnych (obecnie ponadpodstawowych),uwrażliwiający młodzież na problemy osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Uczniowie zaczynają od ćwiczeń pozwalających doświadczyć różnego rodzaju ograniczeń, symulujących trudności wynikające z niepełnosprawności fizycznej (ruchowej), wzrokowej, słuchowej i intelektualnej. Potem oglądają krótkie filmy o tych niepełnosprawnościach, dyskutują, konfrontując te obrazy ze swoimi wyobrażeniami oraz popularnymi mitami i stereotypami, określają przyczyny marginalizacji osób z niepełnosprawnością. Przygotowują plakaty z rejestrem sposobów, w jaki przekonaliby innych, że osoba niepełnosprawna może być partnerem w nauce, pracy, zabawie. Uzasadniają, dlaczego powinniśmy budować społeczeństwa i miasta bez barier. Scenariusz uzupełniony materiałami dla nauczyciela i dla ucznia. Możliwe modyfikacje

Otwórz linkhttp://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/9860Otwórz link

Źródło: Danuta Gorajewska, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji