Days, months, seasons
Days, months, seasons
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
zna angielskie nazwy dni tygodnia, miesięcy i pór roku,
zna słownictwo opisujące pogodę związaną z porami roku.
b) Umiejętności
Uczeń:
potrafi wymienić pory roku,
potrafi scharakteryzować pogodę, jaka jest danego dnia,
potrafi określić miesiąc, porę roku i dany dzień związane z dowolnie wybranym wydarzeni ( np. urodzinami),
potrafi wykonać kalendarz według instrukcji w języku angielskim.
2. Metoda i forma pracy
Ćwiczenia, praca samodzielna, praca z całą klasą.
3. Środki dydaktyczne
Karta pracy
Arkusz tektury
Dwie kartki z bloku z kolorowymi kartkami ( najlepiej samoprzylepnymi)
Kilka kwiatów i liści
Mały kalendarzyk
Klej
Sznurek
Ciężkie książki (można wypożyczyć z biblioteki szkolnej przed lekcją)
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Nauczyciel podaje uczniom nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia (załącznik 1).
Następnie prosi jednego z uczniów, by odpowiedział, jaki dziś mamy dzień, miesiąc i porę roku.
b) Faza realizacyjna
Nauczyciel prosi uczniów, aby wyjrzeli przez okno i scharakteryzowali krótko pogodę danego dnia, korzystając z notatek w zeszycie.
Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy, które mają samodzielnie wypełnić korzystając z notatek w zeszytach (załącznik 2).
Kiedy uczniowie skończą wykonywać ćwiczenia, nauczyciel na wyrywki sprawdza, co uczniowie wpisali w kartach pracy – prosi o odczytanie danej treści ćwiczenia.
Na początku kolejnej lekcji nauczyciel zapisuje na tablicy instrukcję wykonania kalendarza (załącznik 3). Odczytuje ją i prosi o przetłumaczenie po jednym zdaniu wybranych uczniów.
Następnie uczniowie wykonują kalendarz według instrukcji z tablicy.
c) Faza podsumowująca
Uczniowie sprzątają i odkładają swoje prace na ławki z tyłu sali.
5. Bibliografia
Nazwy i słownictwo tematyczne w internecie: http://www.angool.com/
6. Załączniki
a)Notatki dla nauczyciela
Załącznik 1.
Seasons:
Spring – wiosna
Sumer – lato
Autumn – jesień
Winter – zima
Months:
January – styczeń
February – luty
March – marzec
April – kwiecień
May – maj
June – czerwiec
July – lipiec
August – sierpień
September – wrzesień
October – październik
November – listopad
December – grudzień
Days:
Monday – poniedziałek
Tuesday – wtorek
Wednesday – środa
Thursday – czwartek
Friday – piatek
Saturday – sobota
Sunday – niedziela
Pogoda – the weather
Niebo jest zachmurzone – it’s cloudy
Pada deszcz – it’s raining
Pada śnieg – it’s snowing
Jest słonecznie – it’s sunny
Jest wietrznie – it’s windy
Jest ciepło – it is warm
Jest zimno – it is cold
b) Karta pracy
Załącznik 2.
Ex. 1
Odpowiedz na pytania:
1. Which is your favourite season?
2. When is your birthday?
3. What is the weather today? (Minimum dwa zdania na temat pogody).
Ex. 2
Prawda czy fałsz?
Monday is first day of the week.
Thursday is second day of the week.
February, march and april are the months of winter.
Today: it’s sunny and very warm.
c) Instrukcja wykonania kalendarza
Załącznik 3.
How to make a pretty calendar
You need:
a sheet of stiff cardboard,
two pieces of blotting paper,
some flowers,
big and heavy books,
glue,
a small calendar.
Pick some flowers and put them between two pieces of blotting paper. Put the blotting paper between the pages of a book, then put the other big, heavy books on top of it. Keep the flowers pressed in this way for at least two weeks.
When the flowers are quite dry, glue them on to the cardboard. Glue the small calendar at the bottom, and there’s your pretty calendar!
7. Czas trwania lekcji
2 x 45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak