Days, months, seasons

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna angielskie nazwy dni tygodnia, miesięcy i pór roku,

  • zna słownictwo opisujące pogodę związaną z porami roku.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi wymienić pory roku,

  • potrafi scharakteryzować pogodę, jaka jest danego dnia,

  • potrafi określić miesiąc, porę roku i dany dzień związane z dowolnie wybranym wydarzeni ( np. urodzinami),

  • potrafi wykonać kalendarz według instrukcji w języku angielskim.

2. Metoda i forma pracy

Ćwiczenia, praca samodzielna, praca z całą klasą.

3. Środki dydaktyczne

Karta pracy

Arkusz tektury

Dwie kartki z bloku z kolorowymi kartkami ( najlepiej samoprzylepnymi)

Kilka kwiatów i liści

Mały kalendarzyk

Klej

Sznurek

Ciężkie książki (można wypożyczyć z biblioteki szkolnej przed lekcją)

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel podaje uczniom nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia (załącznik 1).

Następnie prosi jednego z uczniów, by odpowiedział, jaki dziś mamy dzień, miesiąc i porę roku.

b) Faza realizacyjna

Nauczyciel prosi uczniów, aby wyjrzeli przez okno i scharakteryzowali krótko pogodę danego dnia, korzystając z notatek w zeszycie.

Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy, które mają samodzielnie wypełnić korzystając z notatek w zeszytach (załącznik 2).

Kiedy uczniowie skończą wykonywać ćwiczenia, nauczyciel na wyrywki sprawdza, co uczniowie wpisali w kartach pracy – prosi o odczytanie danej treści ćwiczenia.

Na początku kolejnej lekcji nauczyciel zapisuje na tablicy instrukcję wykonania kalendarza (załącznik 3). Odczytuje ją i prosi o przetłumaczenie po jednym zdaniu wybranych uczniów.

Następnie uczniowie wykonują kalendarz według instrukcji z tablicy.

c) Faza podsumowująca

Uczniowie sprzątają i odkładają swoje prace na ławki z tyłu sali.

5. Bibliografia

Nazwy i słownictwo tematyczne w internecie: http://www.angool.com/

6. Załączniki

a)Notatki dla nauczyciela

Załącznik 1.

Seasons:

Spring – wiosna

Sumer – lato

Autumn – jesień

Winter – zima

Months:

January – styczeń

February – luty

March – marzec

April – kwiecień

May – maj

June – czerwiec

July – lipiec

August – sierpień

September – wrzesień

October – październik

November – listopad

December – grudzień

Days:

Monday – poniedziałek

Tuesday – wtorek

Wednesday – środa

Thursday – czwartek

Friday – piatek

Saturday – sobota

Sunday – niedziela

Pogoda – the weather

Niebo jest zachmurzone – it’s cloudy

Pada deszcz – it’s raining

Pada śnieg – it’s snowing

Jest słonecznie – it’s sunny

Jest wietrznie – it’s windy

Jest ciepło – it is warm

Jest zimno – it is cold

b) Karta pracy

Załącznik 2.

Ex. 1

Odpowiedz na pytania:

1. Which is your favourite season?

2. When is your birthday?

3. What is the weather today? (Minimum dwa zdania na temat pogody).

Ex. 2

Prawda czy fałsz?

Monday is first day of the week.

Thursday is second day of the week.

February, march and april are the months of winter.

Today: it’s sunny and very warm.

c) Instrukcja wykonania kalendarza

Załącznik 3.

How to make a pretty calendar

You need:

  • a sheet of stiff cardboard,

  • two pieces of blotting paper,

  • some flowers,

  • big and heavy books,

  • glue,

  • a small calendar.

Pick some flowers and put them between two pieces of blotting paper. Put the blotting paper between the pages of a book, then put the other big, heavy books on top of it. Keep the flowers pressed in this way for at least two weeks.

When the flowers are quite dry, glue them on to the cardboard. Glue the small calendar at the bottom, and there’s your pretty calendar!

7. Czas trwania lekcji

2 x 45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

Rm3aW0g1jNUVh

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 104.57 KB w języku polskim
RoWHv06QtJgdi

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 23.00 KB w języku polskim