Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autor/autorka

Bożena Rybak

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa I

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – artystyczna

3. Temat zajęć

Dekoracja bożonarodzeniowa.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, zatem i przygotowania powinny być wyjątkowe. Tradycje bożonarodzeniowe w Polsce mimo, iż różnią się w zależności od regionu są wciąż kultywowane i przekazywane z pokolenia na pokolenie. Warto opowiadać o nich dzieciom oraz zachęcać je do samodzielnej i twórczej pracy - wykonywania ozdób bożonarodzeniowych jako elementu dekoracyjnego.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Zastosowane przeze mnie narzędzia TIK znacznie uatrakcyjniają lekcję. Sprawiają, że uczniowie chętnie i z zaangażowaniem włączają się w jej przebieg, czują się zmotywowani do działania. Film i ciekawostki związane z tematem zajęć umożliwią poszerzenie wiedzy z tego zakresu, przygotowane instrukcje i zachęty pozwolą na rozwinięcie wyobraźni uczniów.

7. Cel ogólny zajęć

Planowanie i realizacja przez uczniów dekoracji bożonarodzeniowych.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń zna tradycje i obrzędy związane ze świętami Bożego Narodzenia.

  2. Uczeń potrafi estetycznie i samodzielnie wykonać ozdobę choinkową.

  3. Uczeń umiejętnie posługuje się narzędziami i materiałami zachowując bezpieczeństwo podczas pracy.

  4. Uczeń współpracuje z innymi dziećmi.

9. Metody i formy pracy

Metody:
- pokaz,
- opowiadanie,
- praktycznego działania,
- ekspresja.

Formy pracy:
- praca w grupie,
- praca indywidualna.

10. Środki dydaktyczne

Aplikacje: Pinterest, Wordwall, Chomikuj, bing.com, krokotak.com, You Tube.

Pomoce dydaktyczne: papier kolorowy, nożyczki, klej, waciki, patyczki kosmetyczne, kolorowe tasiemki, szpatułki, rolki po papierze.

11. Wymagania w zakresie technologii

Laptop z dostępem do internetu, tablica interaktywna, głośnik.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Odpowiedzi na pytania:
- Czy podobała Wam się dziś lekcja? Jeśli tak, podnieście uśmiechnięte buźki. Jeśli zaś zajęcia nie podobały się podnieście smutne buźki.
- Uzasadnijcie swoje zdanie.

14. Licencja

CC BY‑NC‑SA 4.0 - Uznanie autorstwa‑Użycie niekomercyjne‑Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

stacjonarna