DIAGNOZA FUNKCJONOWANIA DZIECKA W OPARCIU O INTELIGENCJE WIELORAKIE
DIAGNOZA FUNKCJONOWANIA DZIECKA W OPARCIU O INTELIGENCJE WIELORAKIE jest przewodnikiem dla nauczyciela (może także dla rodzica) w procesie całościowej oceny funkcjonowania dziecka. „Szkoła chcąc kształcić dla przyszłości w oparciu o indywidualne predyspozycje powinna stworzyć warunki do zdobywania doświadczeń i przekształcania ich w trwałe i użyteczne kompetencje. Teoria inteligencji wielorakich wspaniale wpisuje się w obecną, współczesną rzeczywistość i zdefiniowane wyżej wymagania edukacyjne. Diagnozowanie możliwości ucznia w oparciu o jego różne rodzaje inteligencji pozwala na dobór takich metod i form pracy z uczniem, które oparte będą na mocnych stronach ucznia po to, aby rozwijać jego posiadane zdolności i wspomagać rozwój słabszych obszarów” (wstęp, s. 4). Zaproponowane arkusze obserwacji indywidualnej mogą stanowić pomoc dla nauczyciela w prowadzeniu diagnozy uczniów ze SPE i projektowania pracy dydaktyczno‑terapeutycznej.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Halina Gąbka, Teresa Radomska, Małgorzata Trybuś, Zofia Żółtak, Projekt “Uczeń przerósł mistrza - metoda projektu w edukacji wczesnoszkolnej”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego