Diagnozowanie układu oświetlenia zewnętrznego motocykla
GRA „WCIELANIE SIĘ W ROLĘ”
1
Instrukcja do gry wcielanie się w rolę
Instrukcja do gry wcielanie się w rolę
Na ekranie startowym zapoznaj się z treścią wprowadzenia, co pozwoli Ci wykonać zadania w grze. Jeśli nie widzisz całej treści, przewiń ekran w dół, używając pokrętła myszy lub klikając przycisk PRZEWIŃ W DÓŁ.
R1XeffsgMYQKE
Grafika przedstawia ekran startowy gry o tytule diagnozowanie układu oświetlenia zewnętrznego motocykla. Tytuł znajduje się na pomarańczowej planszy, poniżej przycisk PRZEWIŃ W DÓŁ wraz ze strzałką. Na czarnej planszy znajduje się opis gry:
Celem gry jest weryfikacja wiedzy dotyczącej zadań, przed jakimi w swojej pracy może stanąć mechanik motocyklowy.
Podczas gry wcielisz się w rolę mechanika w serwisie motocyklowym i przeprowadzisz kontrolę układu oświetlenia motocykla. Odpowiesz na 10 pytań dotyczących diagnozowania i naprawy usterek oświetlenia, z którymi mechanik ma najczęściej do czynienia.
Ekran startowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po zapoznaniu się z treścią wprowadzenia kliknij przycisk ROZPOCZNIJ GRĘ.
R1E4IwBjTsVRC
Na grafice ekran startowy gry w pełnym wymiarze. Do poprzedniego opisu dochodzi instrukcja do gry:
Twoim zadaniem będzie podjęcie decyzji, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy pojazdem motocyklowym.
Kieruj się zdobytą w toku nauki wiedzą i wybieraj odpowiedzi, które są według Ciebie najbardziej logiczne. Pamiętaj, że czasami należy wykonać kilka czynności, a nie tylko jedną, żeby osiągnąć wymagany cel.
Informacje pojawiające się na ekranie nakierują Cię na właściwe odpowiedzi i pozwolą powtórzyć materiał.
Za każde poprawnie wykonane zadanie otrzymasz 10 punktów. Maksymalna liczba punktów to 100.
Do każdego pytania możesz podejść dwa razy. Jeśli za drugim razem udzielisz niepoprawnej odpowiedzi, przechodzisz dalej, nie otrzymując punktów.
Powodzenia!
Poniżej na białym kafelku znajduje się przycisk rozpocznij grę.
Ekran startowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Na ekranie WYBIERZ MISJĘ kliknij przycisk ROZPOCZNIJ.
RcwehnYoOreQt
Grafika przedstawia wybór misji w grze. U góry nagłówek: Wybierz misję. Poniżej zdjęcie mechanika motocyklowego i jeden poziom do wyboru z następującym opisem: do serwisu motocyklowego trafia pojazd, którego właściciel zgłasza problemy z oświetleniem pojazdu. Zadaniem mechanika motocyklowego jest zdiagnozowanie problemu i naprawienie usterki. Poniżej przycisk ROZPOCZNIJ.
Wybór misji w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W każdym momencie gry możesz włączyć lub wyłączyć dźwięk tła, klikając przycisk WYŁĄCZ DŹWIĘK TŁA, w prawym górnym rogu ekranu. Obok znajdziesz przycisk POMOC. Kliknij go, jeśli chcesz uzyskać dodatkowe informacje, które pomogą Ci wykonać zadania w grze. Możesz również zakończyć grę, klikając przycisk ZAMKNIJ GRĘ. Twój dotychczasowy wynik zostanie zapisany, a po powrocie do gry będzie można rozpocząć ją w miejscu, w którym skończyłeś przed zamknięciem.
R1FFgY293gKSY
Przyciski WYŁĄCZ DŹWIĘK TŁA, POMOC i ZAMKNIJ GRĘ
Przyciski WYŁĄCZ DŹWIĘK TŁA, POMOC i ZAMKNIJ GRĘ
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli wracasz do gry po jej uprzednim zamknięciu, na ekranie startowym możesz zdecydować, czy chcesz zacząć misję od początku, czy kontynuować w miejscu, gdzie skończyłeś przed zamknięciem gry. W tym celu kliknij przycisk KONTYNUUJ GRĘ lub ROZPOCZNIJ NOWĄ GRĘ.
Ryo5quY37EDLc
Na grafice ekran kontynuacji gry z jej opisem i instrukcją, tak jak wspomniano powyżej.
Ekran kontynuacji gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Podczas realizowania misji będziesz odpowiadać na pytania. Zanim udzielisz odpowiedzi, uważnie przeczytaj polecenie. W niektórych zadaniach tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa, a w innych więcej niż jedna albo nawet wszystkie. Dlatego uważnie przeczytaj treść odpowiedzi i zastanów się, zanim odpowiesz. Następnie kliknij kwadrat przy wybranej odpowiedzi, by ją zaznaczyć i kliknij przycisk ZATWIERDŹ ODPOWIEDŹ.
RChTc75jI0jK8
Grafika przedstawia przykładowe pytanie w grze. U góry nagłówek: etap pierwszy. Poniżej zdjęcie przedstawiające mężczyznę stojącego obok motocykla w serwisie, Pod zdjęciem znajduje się pytanie i cztery warianty odpowiedzi. Po udzieleniu odpowiedzi można przejść dalej za pomocą przycisku ZATWIERDŹ ODPOWIEDŹ.
Przykładowe pytanie w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli odpowiesz niepoprawnie, zobaczysz komunikat, jak ten poniżej. Jeśli dwukrotnie błędnie odpowiesz na pytanie, nie otrzymasz punktu i przejdziesz do kolejnego zadania, co wpłynie na końcowy wynik misji. Dlatego zapoznaj się z sugestiami, które pojawiają się na tym ekranie. Pomogą Ci one odpowiedzieć poprawnie i zdobyć punkt. Kliknij przycisk KONTYNUUJ, aby przejść dalej.
R1Lv7s0UEpNMR
Na ekranie przykładowy komunikat o błędnej odpowiedzi w grze. Po lewej stronie znajduje się zdjęcie smutnego mechanika ze znakiem iks świadczącym o udzieleniu błędnej odpowiedzi. Obok tekst: To nie jest poprawna odpowiedź. Uważnie przeczytaj podane odpowiedzi i spróbuj wybrać tę, która jest poprawna. Pamiętaj, że poprawna może być więcej niż jedna odpowiedź. Poniżej przycisk kontynuuj.
Przykładowy komunikat o błędnej odpowiedzi w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli udzielisz poprawnej odpowiedzi, zobaczysz ekran, jak ten poniżej. Kliknij przycisk KONTYNUUJ, aby przejść dalej.
RVZ1Fezp4rmNu
Na grafice przykładowy komunikat o poprawnej odpowiedzi w grze. Po lewej stronie znajduje się zdjęcie uśmiechniętego mechanika z tak zwanym ptaszkiem świadczącym o udzieleniu poprawnej odpowiedzi. Obok tekst: Świetnie! Właśnie od tego należy zacząć diagnozowanie ewentualnej usterki.
Przykładowy komunikat o poprawnej odpowiedzi w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Kiedy wykonasz wszystkie zadania w misji, zobaczysz ekran z podsumowaniem. Tutaj znajdziesz informację o tym, jaki osiągnąłeś wynik. Jeśli nie zaliczysz sprawdzianu, możesz spróbować ponownie, klikając POWTÓRZ MISJĘ.
R1RGzFGohDtxK
Na grafice przykładowe podsumowanie misji w grze. U góry tekst: Niestety nie udało się. Jeśli niektóre pytania sprawiły Ci trudność, możesz przejść do innych sekcji i powtórzyć materiał. Przy kolejnej próbie na pewno pójdzie Ci lepiej. Poniżej prezentacja wyników. Status: Niezaliczone. Wynik misji: czterdzieści procent. Po prawej stronie znajduje się zdjęcie smutnego mechanika ze znakiem iks świadczącym o udzieleniu błędnej odpowiedzi. Poniżej dwa przyciski do wyboru: zapisz wynik lub powtórz misję.
Przykładowe podsumowanie misji w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli zaliczysz misję, na koniec zobaczysz ekran z gratulacjami i informacją o odznakach, jakie zdobyłeś. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyniku, możesz powtórzyć misję, klikając przycisk ZAGRAJ JESZCZE RAZ lub zakończyć grę, klikając przycisk ZAMKNIJ GRĘ.
RjEPKZ6gzH1Pi
Grafika przedstawia ekran końcowy gry. U góry tytuł gry, poniżej wielki napis GRATULACJE! wraz z przedstawionymi maksymalnymi wynikami oraz zdobytą odznaką. Na samym dole można wybrać jedną z dwóch opcji: możesz powtórzyć misję, klikając przycisk ZAGRAJ JESZCZE RAZ lub zakończyć grę, klikając przycisk ZAMKNIJ GRĘ.
Ekran końcowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Diagnozowanie układu oświetlenia zewnętrznego motocykla
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RoTrar9zTDHwD
Ćwiczenie 1
Jakie czynności mechanik powinien wykonać, żeby ustalić, czy pojazd ma sprawny układ oświetlenia?
R1WbZriZUVHoB
Ćwiczenie 2
Wykryto uszkodzenie w przednim reflektorze, w postaci braku działania żarówki świateł kierunkowskazu przedniego prawego. Ponadto klient zgłosił nieprawidłowe działanie żarówki reflektora, co potwierdziło się podczas jazdy próbnej. Wszystkie pozostałe żarówki układu oświetlenia działają poprawnie. Przed przystąpieniem do szczegółowego diagnozowania przyczyn usterki mechanik musi odpowiednio przygotować pojazd do diagnostyki. W jaki sposób mechanik przygotowuje pojazd do diagnozowania usterki?
R1UiozW2z9RkZ
Ćwiczenie 3
Mechanik powinien rozpocząć poszukiwania przyczyn niesprawności wykonując najprostsze czynności i sprawdzając najczęściej występujące przyczyny takiej usterki. co w pierwszej kolejności mechanik powinien sprawdzić, żeby zdiagnozować usterkę?
R1OEtDHmrsTjv
Ćwiczenie 4
Jakie czynności powinien wykonać mechanik, jeśli w wyniku działań podjętych w pierwszym kroku nie udało się wykryć przyczyn tej niesprawności?
RjVtqAzp2kE6k
Ćwiczenie 5
Co jeszcze powinien sprawdzić mechanik na tym etapie diagnozowania usterki?
R1KZIRsGPo6DV
Ćwiczenie 6
Jaka jest przyczyna powstania niewłaściwego działania reflektora przedniego?
R1UEfsEeVhCdK
Ćwiczenie 7
Jaka jest przyczyna powstania niesprawności kierunkowskazu?
R1dv9qoIoqCps
Ćwiczenie 8
Jakie działania naprawcze musi podjąć mechanik, żeby usunąć usterkę kierunkowskazu?
RISXlvqVhy3h5
Ćwiczenie 9
Jakie działania naprawcze powinien podjąć mechanik, żeby usunąć usterkę reflektora przedniego?
R1Gzs3GT1gq4W
Ćwiczenie 10
Co powinien zrobić mechanik po wykonaniu naprawy?
Powiązane ćwiczenia
Ćwiczenie 4. - Diagnostyka układu oświetleniowego
Uporządkuj elementy
Ćwiczenie 4. - Diagnostyka układu oświetleniowego
RP5pcrR2Xe7nG
Wersja alternatywna ćwiczenia: Elementy do uszeregowania:
Wersja alternatywna ćwiczenia: Elementy do uszeregowania: