Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: 1.2.4.2
Autor e‑materiału: Sylwia Puszczewicz
Tytuł e‑materiału: Beim Tierarzt / U weterynarza
Poziom edukacyjny, klasa: I etap edukacyjny, klasa II, poziom edukacyjny A1
Cel ogólny lekcji: Umiejętność rozmawiania na temat zawodu weterynarza
Przebieg lekcji
Czynności nauczyciela i uczniów w poszczególnych fazach lekcji | Forma pracy | Czas | Uwagi metodyczne |
Faza wprowadzająca | |||
Nauczyciel wita się z uczniami i pyta o ich samopoczucie. | |||
Nauczyciel prezentuje zdjęcia różnych zwierząt i prosi uczniów o odgadnięcie tematu lekcji. Następnie pokazuje zdjęcia (lekarza, gabinetu weterynaryjnego, strzykawek, recept itp.), które pomogą ich naprowadzić na właściwą odpowiedź. | plenum | 15 min | |
Następuje krótka dyskusja na temat tego, czy uczniowie mają zwierzęta oraz czy odwiedzają z nimi weterynarza. Być może któryś z rodziców lub ktoś z dalszej rodziny wykonuje ten zawód. | |||
Nauczyciel prezentuje ilustracje do dialogu (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie mówią, co widzą na obrazkach, i domyślają się, o czym rozmawiają Sophie z mamą. | |||
Nauczyciel pyta, kto jest chory (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1). Ochotnicy zgłaszają się do odpowiedzi. | |||
Nauczyciel prezentuje nagrania (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2, 3 i 4). Uczniowie powtarzają słowa chórem. | |||
Faza realizacyjna | |||
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Plik audio). Prosi uczniów o informację, które wyrazy udało im się zrozumieć. Następnie wspólnie przygotowują słowniczek, wypisując wyrazy na tablicy. | plenum | 15 min | |
Uczniowie ponownie słuchają dialogu. | |||
Uczniowie w grupach wybierają właściwą odpowiedź na pytanie, jak się czuje Sophie, i wskazują, kto był pacjentem weterynarza (e‑materiał: Plik audio, polecenie 1 i 2). | praca w grupach | ||
Nauczyciel prezentuje zdania dotyczące czynności wykonywanych przez weterynarza i posługuje się przy tym rekwizytami (e‑materiał: Plik audio, polecenie 3). Uczniowie powtarzają zdania chórem. Po kilku rundach nauczyciel sprawdza czujność uczniów, wygłaszając zdanie, ale pokazując niewłaściwe rekwizyty. Uczniowie reagują: Ja!, Nein! | plenum | zabawka stetoskop, zabawka strzykawka, długopis, notes, maskotka zwierzątko | |
Uczniowie słuchają dialogu i układają zdjęcia w kolejności zgodnej z nagraniem (e‑materiał: Plik audio, polecenie 5). | praca w grupach | ||
Faza podsumowująca | |||
Uczniowie w parach tworzą wyraz z podanych liter: krank (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1). | praca w parach | 15 min | |
Uczniowie układają puzzle i odpowiadają na pytanie: kto to jest? (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2). | |||
Uczniowie porównują ilustracje i szukają elementu, który się powtarza w dwóch zbiorach. Podają nazwę tego elementu w języku niemieckim (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3). | |||
Uczniowie dopasowują podpisy do zdjęć (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 4). | |||
Nauczyciel prosi ochotników o zaprezentowanie czynności weterynarza za pomocą rekwizytów. Pozostali uczniowie podają pełne zdanie. | plenum | rekwizyty - jak wyżej | |
Faza wprowadzająca
Nauczyciel wita się z uczniami i pyta o ich samopoczucie.
Nauczyciel prezentuje zdjęcia różnych zwierząt i prosi uczniów o odgadnięcie tematu lekcji. Następnie pokazuje zdjęcia (lekarza, gabinetu weterynaryjnego, strzykawek, recept itp.), które pomogą ich naprowadzić na właściwą odpowiedź.
plenum
15 min
Następuje krótka dyskusja na temat tego, czy uczniowie mają zwierzęta oraz czy odwiedzają z nimi weterynarza. Być może któryś z rodziców lub ktoś z dalszej rodziny wykonuje ten zawód.
Nauczyciel prezentuje ilustracje do dialogu (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie mówią, co widzą na obrazkach, i domyślają się, o czym rozmawiają Sophie z mamą.
Nauczyciel pyta, kto jest chory (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1). Ochotnicy zgłaszają się do odpowiedzi.
Nauczyciel prezentuje nagrania (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2, 3 i 4). Uczniowie powtarzają słowa chórem.
Faza realizacyjna
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Plik audio). Prosi uczniów o informację, które wyrazy udało im się zrozumieć. Następnie wspólnie przygotowują słowniczek, wypisując wyrazy na tablicy.
plenum
15 min
Uczniowie ponownie słuchają dialogu.
Uczniowie w grupach wybierają właściwą odpowiedź na pytanie, jak się czuje Sophie, i wskazują, kto był pacjentem weterynarza (e‑materiał: Plik audio, polecenie 1 i 2).
praca w grupach
Nauczyciel prezentuje zdania dotyczące czynności wykonywanych przez weterynarza i posługuje się przy tym rekwizytami (e‑materiał: Plik audio, polecenie 3). Uczniowie powtarzają zdania chórem. Po kilku rundach nauczyciel sprawdza czujność uczniów, wygłaszając zdanie, ale pokazując niewłaściwe rekwizyty. Uczniowie reagują: Ja!, Nein!
plenum
zabawka stetoskop, zabawka strzykawka, długopis, notes, maskotka zwierzątko
Uczniowie słuchają dialogu i układają zdjęcia w kolejności zgodnej z nagraniem (e‑materiał: Plik audio, polecenie 5).
praca w grupach
Faza podsumowująca
Uczniowie w parach tworzą wyraz z podanych liter: krank (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1).
praca w parach
15 min
Uczniowie układają puzzle i odpowiadają na pytanie: kto to jest? (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2).
Uczniowie porównują ilustracje i szukają elementu, który się powtarza w dwóch zbiorach. Podają nazwę tego elementu w języku niemieckim (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3).
Uczniowie dopasowują podpisy do zdjęć (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 4).
Nauczyciel prosi ochotników o zaprezentowanie czynności weterynarza za pomocą rekwizytów. Pozostali uczniowie podają pełne zdanie.
plenum
rekwizyty - jak wyżej
Indeks górny Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0 Indeks górny koniecŹródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0