Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 136
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Wirtualna klawiatura
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1, 2, 3
Cel ogólny lekcji: Uczeń rozwija umiejętność rozumienia podstawowych pojęć i działań matematycznych, samodzielne korzystanie z nich w różnych sytuacjach życiowych, wstępnej matematyzacji wraz z opisem tych czynności: słowami, obrazem, symbolem poprzez wykorzystanie wirtualnej klawiatury.
Uczeń:
Rozróżnia muzykę wykonywaną przez solistę, chór, orkiestrę.
Rozróżnia na podstawie słuchanego utworu muzykę: smutną, wesołą, skoczną i marszową.
Układa zdania z rodziną wyrazów związanych z muzyką.
Koduje usłyszane w kolejności dźwięki za pomocą figur geometrycznych.
Naśladuje odgłosy zwierząt.
Tworzy w parach improwizacje inspirowane piosenką.
Rysuje obrazek przedstawiający treść piosenki.
Stosuje zasady myślenia logicznego podczas rozwiązywania łamigłówki matematycznej.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.