Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 220
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Spacer po warszawskiej starówce
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń doskonali umiejętność rozumienia legend i faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych poprzez poznanie zabytków i atrakcji turystycznych znajdujących się na warszawskiej starówce.
Uczeń:
Wymienia zabytki znajdujące się na warszawskiej starówce.
Opowiada o zabytku, który spodobał mu się najbardziej.
Wymienia fakty historyczne związane z zabytkami, znajdującymi się na warszawskiej starówce.
Opisuje postać związaną z legendą o założeniu Warszawy.
Realizuje w trzyosobowych grupach projekt „Cudze chwalicie, swego nie znacie”.
Odkodowuje hasło.
Wyszukuje w dostępnych źródłach informacje dotyczące zdobień kamienic na warszawskiej starówce.
Opowiada o zdobieniach kamienic na warszawskiej starówce.
Wykonuje obliczenia zegarowe i pieniężne.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Kompetencje osobiste, społeczne oraz w zakresie umiejętności uczenia się.