Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 80
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Gry edukacyjne
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2
Cel ogólny lekcji: W zakresie społecznego obszaru rozwoju uczeń doskonali umiejętność tworzenia relacji, współdziałania i współpracy poprzez poznawanie i eksplorację gier edukacyjnych, zdobywając wiedzę na temat ich cech, korzyści i związanych z nimi zagrożeń.
Uczeń:
Wymienia różnice między grami planszowymi a grami komputerowymi.
Opowiada o powodach rozczarowania grami planszowymi bohaterów wiersza.
Ocenia wartość gier edukacyjnych.
Porządkuje informacje dotyczące korzyści i zagrożeń płynących z korzystania z sieci.
Pisze w zeszycie pięć zasad mających na celu zachowanie bezpieczeństwa w internecie.
Opowiada o swojej ulubionej grze edukacyjnej.
Wymienia różnice między grami dydaktycznymi a innym rodzajem gier komputerowych dla dzieci.
Rysuje obrazki przedstawiające korzyści i zagrożenia związane z korzystaniem z sieci.
Zapisuje w zeszycie instrukcję do swojej ulubionej gry edukacyjnej.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje cyfrowe.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.