Dla nauczyciela
Autorka: Paulina Wierzbińska
Przedmiot: Informatyka
Temat: Etapy projektowania strony internetowej
Grupa docelowa:
III etap edukacyjny, liceum ogólnokształcące, technikum
Podstawa programowa:
Kształtowane kompetencje kluczowe:
kompetencje cyfrowe;
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Przeanalizujesz krok po kroku etapy projektowania strony.
Scharakteryzujesz decyzje, które należy podjąć na etapie projektu.
Korzystając z e‑materiału, zaprojektujesz swoją stronę.
Strategie nauczania:
konstruktywizm;
konektywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach;
praca w grupach;
praca całego zespołu klasowego.
Środki dydaktyczne:
komputery z głośnikami, słuchawkami i dostępem do internetu;
zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;
tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Uczniowie, korzystając z innych e‑materiałów, przypominają sobie najważniejsze informacje dot. projektowania witryn WWW.
Uczniowie wykonują ćwiczenia, które mają na celu ułatwienie im procesu projektowania strony.
Faza wstępna:
Chętne lub wybrane osoby przedstawiają swoje odpowiedzi.
Faza realizacyjna:
Uczniowie zapoznają się z treścią e‑materiału. Nauczyciel w razie potrzeby wyjaśnia niezrozumiałe treści.
Uczniowie pracują w parach. Bazując na e‑materiale, tworzą stronę z własnym przepisem kulinarnym.
Faza podsumowująca:
Uczniowie porównują swoje rezultaty.
Praca domowa:
Wykonaj wszystkie przedstawione w e‑materiale kroki, ale już dla twojej właściwej witryny.
Wskazówki metodyczne:
Nauczyciel może zdecydować, czy uczniowie realizują projekt indywidualnie czy w grupach.