Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: 1.3.7.4
Autor e‑materiału: Agnieszka Wedman
Tytuł e‑materiału: Auf dem Flohmarkt / Na pchlim targu
Poziom edukacyjny, klasa: I etap edukacyjny, klasa III, poziom językowy A1
Cel ogólny lekcji: umiejętność nazywania produktów, które można kupić i sprzedać na pchlim targu oraz pytania i odpowiadania na pytanie o cenę wybranego produktu
Przebieg lekcji
Czynności nauczyciela i uczniów w poszczególnych fazach lekcji | Forma pracy | Czas | Uwagi metodyczne |
Faza wprowadzająca | |||
Uczniowie, wchodząc do sali, widzą rozstawione stoiska, na których znajdują się przedmioty oznaczone podpisem i ceną: Mäppchen 2 €, Puppe 5 €, Kleid 5 €, Brettspiel 1 €, Roboter 20 €, Auto 2 €, Fußball 5 €, Schach 10 €. | plenum | 15 min | Cztery podwójne stoiska, na których leżą zadania do wykonania w czasie lekcji (przygotowany e‑materiał - wybrane ćwiczenia jako wydruk). |
Uczniowie przyglądają się przedmiotom i próbują czytać napisy. | |||
Nauczyciel prosi o zajęcie miejsca przy wybranym przez ucznia stoisku. Uczniowie czytają znane im już wyrazy w języku niemieckim, a nauczyciel zapisuje je na tablicy. | Podział na grupy nauczyciel pozostawia uczniom. | ||
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie ustalają, co robią Ben i Sophie w sobotę w szkole. | |||
Uczniowie podpisują wydarzenie z dialogu, układając wyraz FLOHMARKT z rozsypanki literowej (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1). | praca w grupach | ||
Uczniowie łączą w pary wyrazy i ilustracje (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2). | |||
Nauczyciel wyświetla na tablicy multimedialnej ilustracje oraz odtwarza nagranie. Uczniowie słuchają i powtarzają (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 3). Jednocześnie, przy każdym powtórzeniu, uczniowie szukają w kasie na swoim stoisku, banknotów i monet, o których jest mowa. | plenum | Nauczyciel przed zajęciami przygotowuje zabawkową kasę z zabawkowymi pieniędzmi (euro) lub plastikowe pudełko z wydrukowanymi banknotami dla każdego stoiska. | |
Uczniowie otrzymują karteczki z cenami zapisanymi słownie. Uczniowie układają ceny od najwyższych do najniższych (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 4). | praca w grupach | ||
Uczniowie wybierają po trzy rzeczy ze stoiska każdej grupy i przygotowują swoje etykiety z cenami w euro. Następnie głośno czytają te ceny (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 5). | |||
Uczniowie wskazują na ilustracji pytanie o cenę sukienki i odczytują je na głos (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 6). | |||
Faza realizacyjna | |||
Uczniowie oglądają animację (e‑materiał: Multimedium). | plenum | 20 min | Przed obejrzeniem animacji nauczyciel zbiera wszystkie podpisy przedmiotów na stanowiskach uczniów oraz dokłada te, które pojawiają się w animacji. |
Uczniowie decydują, co sprzedali Ben i Sophie, oraz wybierają właściwe przedmioty ze stoiska (e‑materiał: Multimedium, polecenie 1). | praca w grupach | Nauczyciel prezentuje na tablicy interaktywnej poszczególne zadania do animacji. | |
Nauczyciel ponownie odtwarza animację. Na jej podstawie uczniowie umieszczają ceny przy przedmiotach (e‑materiał: Multimedium, polecenie 2). | |||
Uczniowie podpisują zabawki, które Ben i Sophie sprzedali na pchlim targu (e‑materiał: Multimedium, polecenie 3). | |||
Uczniowie ponownie oglądają animację i uzupełniają zdania, które wcześniej otrzymali od nauczyciela (e‑materiał: Multimedium, polecenie 4). | |||
Faza podsumowująca | |||
Uczniowie łączą się w pary i grają w memory. Po odkryciu każdej karty nazywają przedmiot znajdujący się na niej (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1). | praca w parach | 10 min | |
Uczniowie wybierają trzy przedmioty ze stoisk Bena i Sophie i pytają o ich cenę (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2). | |||
Uczniowie układają puzzle i informują, ile kosztuje przedmiot widoczny na tym obrazku (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3). | |||
Uczniowie przygotowują własne stoisko na pchli targ, umieszczając tam kilka przedmiotów oraz etykiety z cenami. Następnie mówią, ile kosztują ich przedmioty (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 4). Po skończonej zabawie nauczyciel żegna się z uczniami Wir sind fertig. Auf Wiedersehen! | |||
Faza wprowadzająca
Uczniowie, wchodząc do sali, widzą rozstawione stoiska, na których znajdują się przedmioty oznaczone podpisem i ceną: Mäppchen 2 €, Puppe 5 €, Kleid 5 €, Brettspiel 1 €, Roboter 20 €, Auto 2 €, Fußball 5 €, Schach 10 €.
plenum
15 min
Cztery podwójne stoiska, na których leżą zadania do wykonania w czasie lekcji (przygotowany e‑materiał - wybrane ćwiczenia jako wydruk).
Uczniowie przyglądają się przedmiotom i próbują czytać napisy.
Nauczyciel prosi o zajęcie miejsca przy wybranym przez ucznia stoisku. Uczniowie czytają znane im już wyrazy w języku niemieckim, a nauczyciel zapisuje je na tablicy.
Podział na grupy nauczyciel pozostawia uczniom.
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie ustalają, co robią Ben i Sophie w sobotę w szkole.
Uczniowie podpisują wydarzenie z dialogu, układając wyraz FLOHMARKT z rozsypanki literowej (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1).
praca w grupach
Uczniowie łączą w pary wyrazy i ilustracje (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2).
Nauczyciel wyświetla na tablicy multimedialnej ilustracje oraz odtwarza nagranie. Uczniowie słuchają i powtarzają (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 3). Jednocześnie, przy każdym powtórzeniu, uczniowie szukają w kasie na swoim stoisku, banknotów i monet, o których jest mowa.
plenum
Nauczyciel przed zajęciami przygotowuje zabawkową kasę z zabawkowymi pieniędzmi (euro) lub plastikowe pudełko z wydrukowanymi banknotami dla każdego stoiska.
Uczniowie otrzymują karteczki z cenami zapisanymi słownie. Uczniowie układają ceny od najwyższych do najniższych (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 4).
praca w grupach
Uczniowie wybierają po trzy rzeczy ze stoiska każdej grupy i przygotowują swoje etykiety z cenami w euro. Następnie głośno czytają te ceny (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 5).
Uczniowie wskazują na ilustracji pytanie o cenę sukienki i odczytują je na głos (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 6).
Faza realizacyjna
Uczniowie oglądają animację (e‑materiał: Multimedium).
plenum
20 min
Przed obejrzeniem animacji nauczyciel zbiera wszystkie podpisy przedmiotów na stanowiskach uczniów oraz dokłada te, które pojawiają się w animacji.
Uczniowie decydują, co sprzedali Ben i Sophie, oraz wybierają właściwe przedmioty ze stoiska (e‑materiał: Multimedium, polecenie 1).
praca w grupach
Nauczyciel prezentuje na tablicy interaktywnej poszczególne zadania do animacji.
Nauczyciel ponownie odtwarza animację. Na jej podstawie uczniowie umieszczają ceny przy przedmiotach (e‑materiał: Multimedium, polecenie 2).
Uczniowie podpisują zabawki, które Ben i Sophie sprzedali na pchlim targu (e‑materiał: Multimedium, polecenie 3).
Uczniowie ponownie oglądają animację i uzupełniają zdania, które wcześniej otrzymali od nauczyciela (e‑materiał: Multimedium, polecenie 4).
Faza podsumowująca
Uczniowie łączą się w pary i grają w memory. Po odkryciu każdej karty nazywają przedmiot znajdujący się na niej (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1).
praca w parach
10 min
Uczniowie wybierają trzy przedmioty ze stoisk Bena i Sophie i pytają o ich cenę (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2).
Uczniowie układają puzzle i informują, ile kosztuje przedmiot widoczny na tym obrazku (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3).
Uczniowie przygotowują własne stoisko na pchli targ, umieszczając tam kilka przedmiotów oraz etykiety z cenami. Następnie mówią, ile kosztują ich przedmioty (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 4). Po skończonej zabawie nauczyciel żegna się z uczniami Wir sind fertig. Auf Wiedersehen!
Indeks górny Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0 Indeks górny koniecŹródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0