Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Martyna Jakubowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Do czego służy kondensator? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres podstawowy |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | blended‑learning |
Metody nauczania: | nauczanie hybrydowe |
Formy zajęć: | praca indywidualna, praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | komputer dla każdego ucznia, film samouczek, kalkulator, długopis |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoznaje wiedzę uczniów poprzez zadanie pytań: Co to jest kondensator? Jak jest zdefiniowana pojemność elektryczna kondensatora i od czego zależy? W jakich jednostkach mierzy się napięcie, ładunek i pojemność elektryczną? Jeśli uczniowie nie znają odpowiedzi, nauczyciel pomaga im usystematyzować wcześniejszą wiedzą z elektrostatyki. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie samodzielnie czytają tekst „Warto przeczytać”. Uczniowie oglądają film samouczek i wykonują połączone z nim polecenia. W razie potrzeby nauczyciel udziela niezbędnych wyjaśnień. Ochotnicy omawiają odpowiedzi na forum klasy. Uczniowie wykorzystując zdobytą wiedzę rozwiązują zadania 1, 4, 6 i 8 z części „Sprawdź się”. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie dzielą się na 4 grupy. | |
Praca domowa: | |
Zadania 2, 3, 5 i 7 z części „Sprawdź się”. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Film samouczek może być wykorzystany przed lekcją jako wprowadzenie do niej lub po lekcji w celu utrwalenia wiadomości. |