Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Ewelina Kędzierska |
Przedmiot: | fizyka |
Temat zajęć: | Holografia |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, rozszerzenie zapisu podstawy programowej dla zakresu rozszerzonego. |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE |
Metody nauczania: | merytoryczna dyskusja wprowadzająca, obserwacja, rozmowa kierowana |
Formy zajęć: | praca indywidualna, praca w parach, dyskusja grupowa |
Środki dydaktyczne: | tablica multimedialna / rzutnik |
Materiały pomocnicze: | hologramy (jeśli są dostępne); bilety, płyty książki lub inne przedmioty, na których znajdują się hologramy |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoczyna lekcję poprzez zaciekawienie uczniów tematem. Ukazuje im hologramy spotykane na co dzień, a także – jeśli ma taką możliwość – odtwarza hologramy naświetlone wcześniej samodzielnie. | |
Faza realizacyjna: | |
– nauczyciel pyta uczniów, czy kojarzą nazwiska osób, które dały początek holografii,
– uczniowie wykonują zadania 6, 7 i 8 z części „Sprawdź się”, | |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel przeprowadza z uczniami rozmowę, podczas której omawiane są rozwiązywane w trakcie lekcji zadania. Poprzez analizę wypowiedzi uczniów nauczyciel określa, w jakim stopniu osiągnięte zostały wyznaczone cele. | |
Praca domowa: | |
W ramach poszerzenia i utrwalenia wiadomości o holografii, zadaniem uczniów jest zapoznanie się z treścią „Warto przeczytać” oraz grafiką dołączoną do niniejszego materiału oraz wyselekcjonowanie kluczowych informacji i sporządzenie notatki z zajęć. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Grafika może być wykorzystana do samodzielnej pracy ucznia przed lub na lekcji. |