Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 164
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Kolejność wykonywania działań
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: Uczeń rozwija umiejętność rozumienia podstawowych pojęć i działań matematycznych, samodzielne korzystanie z nich w różnych sytuacjach życiowych z uwzględnieniem zastosowania kolejności wykonywania działań.
Uczeń:
Wyjaśnia zasady dotyczące kolejności wykonywania działań.
Oblicza w pamięci i zapisuje wyniki, stosując zasady kolejności wykonywania działań.
Rozwiązuje złożone zadania tekstowe z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań.
Układa i rozwiązuje zadanie z treścią z zastosowaniem zasady pierwszeństwa mnożenia przed dodawaniem.
Przedstawia zasady kolejności wykonywania działań matematycznych w formie plakatu.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.