Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Martyna Jakubowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Farad jako jednostka pojemności |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne I. Wykorzystanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: 1) przedstawia jednostki wielkości fizycznych, opisuje ich związki z jednostkami podstawowymi; przelicza wielokrotności i podwielokrotności; VII. Elektrostatyka. Uczeń: 11) posługuje się pojęciem pojemności kondensatora i jej jednostką; posługuje się zależnością pojemności kondensatora płaskiego od jego wymiarów; oblicza energię zmagazynowaną w kondensatorze; |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie i metody nauczania: | blended‑learning - nauczanie hybrydowe |
Formy zajęć: | Film samouczek, praca w grupach. |
Środki dydaktyczne: | Komputer dla każdego ucznia, kalkulator, długopis. |
Materiały pomocnicze: | brak |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoznaje wiedzę uczniów poprzez zadanie pytań: | |
Faza realizacyjna: | |
- Uczniowie samodzielnie czytają tekst e‑materiału. | |
Faza podsumowująca: | |
- Uczniowie dzielą się na 4 grupy. | |
Praca domowa: | |
Nauczyciel wcześniej przygotowuje pulę zadań (podobnych do zamieszczonych w niniejszym e‑materiale) o zróżnicowanym stopniu trudności. Po przeanalizowaniu wyników i uwag uczniów odnośnie zadań, które sprawiły im największą trudność nauczyciel wybiera trzy zadania analogiczne do tych, z którymi uczniowie mieli problemy. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek może być wykorzystane przed lekcją jako wprowadzenie do dyskusji . |