Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 54
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Odnawialne i nieodnawialne źródła energii
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1, 2, 3
Cel ogólny lekcji: Uczeń rozwija umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego w zakresie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii.
Uczeń:
Wymienia sposoby pozyskiwania przez człowieka różnych źródeł energii.
Wymienia sposoby wykorzystywania przez człowieka różnych źródeł energii.
Ocenia wpływ wykorzystywania energii pochodzącej z różnych źródeł na środowisko.
Wyjaśnia powody wzrostu zapotrzebowanie na energię we współczesnym świecie.
Identyfikuje źródła energii na podstawie ilustracji.
Klasyfikuje żródła energii do odpowiednich grup.
Wykonuje notatkę wizualną na temat torfu.
Wykonuje plakat na temat źródeł energii odnawialnej oraz korzyści wynikających z jej pozyskiwania.
Rozpoznaje źródła energii na podstawie ich opisu.
Przedstawia sposób pozyskiwania energii z wiatru, używając samodzielnie wykonanego wiatraczka.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.