Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Krystyna Wosińska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Fale radiowe - charakterystyka |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne: Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | strategia eksperymentalno‑obserwacyjna (dostrzeganie i definiowanie problemów) |
Metody nauczania: | wykład informacyjny, pokaz multimedialny, analiza pomysłów |
Formy zajęć: | praca w grupach, praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem lub tablety do dyspozycji każdego ucznia |
Materiały pomocnicze: | e‑materiały: „Fale radiowe - zastosowanie”, „Widmo fal elektromagnetycznych” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Wprowadzenie zgodnie z treścią w części pierwszej „Czy to nie ciekawe?”. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel wyjaśnia, czym są fale radiowe i opowiada o odkryciu i badaniach tych fal przez Heinricha Hertza. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie w parach rozwiązują zadanie 6, aby sprawdzić nabyte wiadomości o propagacji fal radiowych w atmosferze oraz krzyżówkę (zadanie 8 z zestawu ćwiczeń). | |
Praca domowa: | |
Pozostałe zadania z zestawu ćwiczeń, do wyboru trzy zadania. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Grafika interaktywna może też być wykorzystana przez uczniów po lekcji do powtórzenia i utrwalenia materiału. |