Numer e‑materiału: Temat 178
Autor e‑materiału: Justyna Orłowska
Tytuł e‑materiału: Największy, najcięższy, najszybszy
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3

Cel ogólny lekcji: Uczeń poprzez poznanie gatunków zwierząt dzikich, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym, oraz ich charakterystykę rozwija umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
IV. Edukacja przyrodnicza
1 Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego. Uczeń:
3) rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym;
4) odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia;
I. Edukacja polonistyczna
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
1) pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;
3) pisze notatkę, życzenie, ogłoszenie, zaproszenie, podziękowanie, list; zapisuje adres nadawcy i odbiorcy; pisze krótkie teksty, wykorzystując aplikacje komputerowe;
5 Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego. Uczeń:
3) przekształca zdania oznajmujące w pytania i odwrotnie oraz zdania pojedyncze w złożone;
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wskazuje różnice w budowie ciała i codziennym funkcjonowaniu poszczególnych gatunków zwierząt.

  • Nazywa wybrane gatunki zwierząt dzikich przedstawionych na fotografiach.

  • Dobiera cechy charakterystyczne do wybranych gatunków zwierząt.

  • Układa pytanie do wskazanej odpowiedzi.

  • Pisze notatkę o największym stworzeniu na świecie, wykorzystując informacje znalezione w dostępnych źródłach.

  • Klasyfikuje zwierzęta na mięsożerne i roślinożerne.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje cyfrowe.

  • Kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych.