Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: 12.
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Skąd się bierze deszcz?
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1.
Cel ogólny lekcji: Uczeń rozwija umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego w zakresie krążenia wody w przyrodzie.
Uczeń:
Odnajduje informacje w tekście wiersza.
Wykonuje rysunek inspirowany treścią wiersza.
Wyjaśnia na podstawie informacji zawartych w materiale multimedialnym proces krążenia wody w przyrodzie.
Wymienia trzy stany skupienia wody w przyrodzie.
Wykonuje według instrukcji eksperyment ukazujący powstawanie deszczu zachowując wskazane środki bezpieczeństwa.
Odnajduje wśród liter o podobnym kształcie literę p.
Dobiera podpisy do obrazków.
Maluje farbami wskazaną techniką.
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
kompetencje matematyczne oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
kompetencje osobiste oraz w zakresie umiejętności uczenia się.