Numer e‑materiału: Temat 70
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Mistrz ortografii
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1

Cel ogólny lekcji: Uczeń doskonali umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie poprzez utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
3 Osiągnięcia w zakresie czytania. Uczeń:
1) czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;
4) wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela;
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
1) pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;
4) pisze z pamięci i ze słuchu; przestrzega poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć;
5) stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne;
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wyjaśnia konieczność znajomości zasad ortograficznych na podstawie treści wiersza.

  • Uzupełnia wyrazy z trudnościami ortograficznymi literami lub dwuznakami: ó, u, rz, ż, ch, h.

  • Uzupełnia tekst odpowiednimi wyrazami z trudnościami ortograficznymi.

  • Zapisuje wyrazy z trudnościami ortograficznymi.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje cyfrowe.