Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Ewelina Kędzierska |
Przedmiot: | fizyka |
Temat zajęć: | Jak analizować wyniki szacunkowe? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres podstawowy Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE |
Metody nauczania: | merytoryczna dyskusja wprowadzająca, obserwacja, rozmowa kierowana |
Formy zajęć: | praca indywidualna, dyskusja grupowa |
Środki dydaktyczne: | tablica multimedialna / rzutnik |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoczyna lekcję poprzez zaciekawienie uczniów tematem. Rozmawia z uczniami na temat szacowania w życiu codziennym. | |
Faza realizacyjna: | |
– nauczyciel prosi uczniów o to, by wyjaśnili, czym jest szacowanie, – uczniowie próbują stworzyć własną definicję słowa „szacowanie”, – nauczyciel pyta uczniów, co według nich wpływa na wyniki szacowania, – uczniowie odpowiadają na pytanie nauczyciela, – nauczyciel podaje uczniom kilka przykładów obliczeń szacunkowych, a następnie prosi ich o wykonanie tych obliczeń, – uczniowie wykonują polecenia nauczyciela, zadają także pytania dotyczące kwestii niezrozumiałych, – nauczyciel odpowiada na pytania uczniów.
– uczniowie wykonują zadania z części „Sprawdź się”, wskazane przez nauczyciela, – nauczyciel sprawdza poprawność uczniowskich rozwiązań. | |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel przeprowadza z uczniami rozmowę, podczas której omawiają rozwiązywane w trakcie lekcji zadania. Dodatkowo powinien sprowokować uczniów do wskazania problemów napotkanych w czasie samodzielnej pracy. | |
Praca domowa: | |
Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z filmem samouczkiem dołączonym do niniejszego materiału oraz wyselekcjonowanie kluczowych informacji i sporządzenie notatki z zajęć. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Film samouczek może być wykorzystany do samodzielnej pracy ucznia w trakcie lub przed lekcją. |