Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Monika Sitek |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jaka jest Droga Mleczna? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne: Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | blended‑learning |
Metody nauczania: | burza mózgów, pokaz multimedialny, analiza pomysłów |
Formy zajęć: | praca w parach |
Środki dydaktyczne: | rzutnik, urządzenia multimedialne oraz zestaw papier i markery na każdej pary uczniów |
Materiały pomocnicze: | E‑materiał 322 |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Lekcję należy połączyć z e‑materiałem „ Miejsce Układu Słonecznego w naszej Galaktyce”). | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel rozpoczyna dyskusję pod tytułem „Czy Droga Mleczna jest wyjątkowa?”. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie prezentują sobie wzajemnie swoje schematy i porównują je. Jeżeli jakaś grupa popełniła błąd, osoba, która go zauważyła, wyjaśnia wszystkim dlaczego uważa to za błąd oraz jak go należy poprawić. Poprzez analizę wypowiedzi uczniów nauczyciel określa, w jakim stopniu osiągnięte zostały wyznaczone cele. | |
Praca domowa: | |
W celu powtórzenia i utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiązują zadania z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Uczniowie mogą rozegrać grę edukacyjną na lekcji w grupach. |