Numer e‑materiału: Temat 85
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Skoki narciarskie - Adam Małysz
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2

Cel ogólny lekcji: W zakresie fizycznego obszaru rozwoju uczeń rozwija świadomość zdrowotną w zakresie higieny, pielęgnacji ciała, odżywiania się i trybu życia oraz umiejętność wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka poprzez poznanie sylwetki Adama Małysza oraz historii skoków narciarskich.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
IX. Wychowanie fizyczne
1 Osiągnięcia w zakresie utrzymania higieny osobistej i zdrowia. Uczeń:
3) wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia;
5) ma świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń;
I. Edukacja polonistyczna
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
1) wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
1) pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;
3) pisze notatkę, życzenie, ogłoszenie, zaproszenie, podziękowanie, list; zapisuje adres nadawcy i odbiorcy; pisze krótkie teksty, wykorzystując aplikacje komputerowe;
9) układa i zapisuje zdarzenia we właściwej kolejności, układa i zapisuje plan wypowiedzi.
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Zapamiętuje i wykorzystuje informacje występujące w filmie.

  • Zapisuje w punktach historię skoków narciarskich.

  • Wymienia elementy ekwipunku skoczka narciarskiego.

  • Opisuje w 3 zdaniach karierę sportową Adama Małysza.

  • Układa we właściwej kolejności etapy kształtowania obecnej techniki wykonywania skoków narciarskich.

  • Wyjaśnia wpływ odpowiedniej diety i ćwiczeń na wydajność naszego organizmu.

  • Wyjaśnia powiedzenie: „Sport to zdrowie”.

  • Układa i zapisuje hasła zachęcające do uprawiania sportu.

  • Uzupełnia zdania dotyczące Adama Małysza.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.