Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 113
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Parki narodowe w Polsce
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2‑3
Cel ogólny lekcji: Uczeń kształtuje umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego poprzez poznanie zasadności tworzenia parków narodowych i charakterystycznych cech polskich parków narodowych.
Uczeń:
Wymienia parki narodowe znajdujące się najbliżej jego miejsca zamieszkania.
Rozpoznaje i rysuje zwierzęta symbolizujące wybrane parki narodowe.
Wyszukuje informacje o zasadach zachowania w parku narodowym i i przedstawia je w formie plakatu.
Wskazuje na mapie Polski Tatrzański Park Narodowy.
Odnajduje w dostępnych źródłach informacje o atrakcjach turystycznych w Tatrzańskim Parku Narodowym.
Układa puzzle przedstawiające logo Białowieskiego Parku Narodowego.
Projektuje i wykonuje karty do gry w „Piotrusia” tematycznie związane z parkami narodowymi w Polsce.
Gra z kolegami w grę „Piotruś – parki narodowe”.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.