Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Przemysław Michalski |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Zastosowania baterii litowo‑jonowych |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy/rozszerzony |
Podstawa programowa: | Wykraczający poza program podstawy programowej w zakresie podstawowym i rozszerzonym |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | blended learning |
Metody nauczania: | prezentacja, plakat |
Formy zajęć: | praca grupowa |
Środki dydaktyczne: | komputer, projektor |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel zleca uczniom samodzielne przeanalizowanie e‑materiału. Dzieli ich na grupy oraz zadaje pracę domową: na podstawie różnych źródeł Internetowych, uczniowie mają za zadanie przygotować prezentację lub plakat na jeden z następujących tematów: - Baterie litowo‑jonowe w pojazdach elektrycznych. - Baterie litowo‑jonowe w elektronice mobilnej. - Baterie litowo‑jonowe i ich zastosowanie do magazynowania energii. | |
Faza realizacyjna: | |
W trakcie następnej lekcji uczniowie prezentują swoje prezentacje lub plakaty. Plakaty można potem powiesić w sali lekcyjnej, aby dodatkowo uhonorować uczniów i ich pracę. | |
Faza podsumowująca: | |
W ramach podsumowania, nauczyciel omawia z uczniami informacje przedstawione w prezentacjach/plakatach. | |
Praca domowa: | |
Pracą domową jest wykonanie prezentacji/plakatu. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Multimedium można, oprócz tego tematu lekcji, wykorzystać przy omawianiu zagadnień dotyczących ekologicznego domu, domowej sieci elektrycznej itp. |