Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 216
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Rany Julek
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim oraz czytania z wykorzystaniem tekstu Agnieszki Frączek „Rany Julek. O tym, jak Julian Tuwim został poetą”.
Uczeń:
Porównuje swoje zainteresowania do zainteresowań Juliana Tuwima podczas dyskusji, po wysłuchaniu audiobooka na podstawie lektury „Rany Julek. O tym, jak Julian Tuwim został poetą” A. Frączek.
Wyjaśnia powody decyzji Juliana Tuwima o nauce języka esperanto na podstawie wysłuchanego audiobooka.
Zapisuje w formie notatki informacje biograficzne na temat Juliana Tuwima na podstawie informacji wyszukanych w internecie.
Rysuje ilustrację dotyczącą wybranego „bzika” Juliana Tuwima.
Wyszukuje i czyta na głos wskazany fragment tekstu.
Dodaje i odejmuje w pamięci w zakresie 50.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.