Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Ewelina Kędzierska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jednostki – nie tylko w fizyce, ale i dookoła nas |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE |
Metody nauczania: | merytoryczna dyskusja wprowadzająca, obserwacja, rozmowa kierowana |
Formy zajęć: | praca indywidualna, dyskusja grupowa, burza mózgów |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoczyna lekcję poprzez zaciekawienie uczniów tematem. Rozmawia z uczniami na temat znanych im jednostek pozaukładowych i zapisuje je na tablicy. Następnie zadaniem nauczyciela jest rozpoznanie wiedzy wyjściowej uczniów w kontekście realizowanego tematu oraz nawiązanie do tej wiedzy w merytorycznej dyskusji wprowadzającej (może to być także rozmowa kierowana na temat historycznych sposobów wykonywania pomiarów). | |
Faza realizacyjna: | |
| |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel przeprowadza z uczniami rozmowę, podczas której omawiają rozwiązywane w trakcie lekcji zadania. Dodatkowo powinien sprowokować uczniów do wskazania problemów napotkanych w czasie samodzielnej pracy. | |
Praca domowa: | |
Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z grą edukacyjną dołączoną do niniejszego materiału oraz wyselekcjonowanie kluczowych informacji i sporządzenie notatki z zajęć. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Gra edukacyjna może być wykorzystana do samodzielnej pracy ucznia przed lub po lekcji. |